Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Tür adı: Pezosiren portelli

Cins Adı: Pezosiren

Sınıf: Mammalia (Memeliler)

Yaşadığı Dönem: Erken Eyosen (~50 MYÖ)

Bulunduğu Müze: Howard Üniversitesi, Washington, DC.

Fosil Alanı: Seven Rivers, Jamaika

Tanımlandığı Yıl: 2001

Bilgi: Pezosiren, bugüne kadar bulunan sayısız ara geçiş türü fosilinden sadece bir tanesidir. Günümüzdeki deniz inekleri (Sirenia takımı) olarak bilinen hayvanlar arasındadır; ancak soyu tükenmiştir. Evrimsel süreçte, karadan denizlere geçen memeliler arasında bulunan deniz inekleri, arka ayaklarını tamamen yitirmişlerdir ve yüzgece evrimleşmiş iki ön ayak ile yüzmektedirler. Pezosiren ise, neredeyse tüm iskeleti bakımından tipik bir deniz ineği takımı üyesini temsil etmekle birlikte, arka ayaklarını tam gelişmiş olarak koruyan ve yürümek için kullanan bir türdür. Yapılan analizler, Pezosiren cinsinin deniz ayıları ve dugonglarla yakın akraba olduğunu göstermekte; ancak arka uzuvlarının yok olmamış olması, onu net bir ara geçiş formu yapmaktadır.

Paleontolojik Bulgular:

İskelet Sistemi:

Rekonstrüksiyonlar:

Teşekkür: Barış Dallı

1. Domning, D. P. (2001-10-11). "The earliest known fully quadrupedal sirenians". Nature (Nature Publishing Group) 413 (6856): 625–627. doi:10.1038/35098072.
  2. Prothero, Donald R. 2007. Evolution: What the Fossils Say and Why It Matters. With original illustrations by Carl Buell. New York, Columbia University Press.
  3. Robinson, E. (1988). "Late Cretaceous and early Tertiary sedimentary rocks of the Central Inlier, Jamaica". Journal of the Geological Society of Jamaica 24: 49–67.
  4. Domning, D. P.; Emry, R. J.; Portell, R. W.; Donovan, S. K.; Schindler, K. S. (December 1997). "Oldest West Indian Land Mammal: Rhinocerotoid Ungulate from the Eocene of Jamaica". Journal of Vertebrate Paleontology (Society of Vertebrate Paleontology) 1 (4): 638–641.
Tavsiyelerimiz