Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

11 saniyeye sıkıştırılmış bu harika videoda, beyaz kan hücrelerinin (eözinofiller) bir parazite (yuvarlak solucan) saldırmasını izleyeceğiz. Belirttiğimiz gibi, elbette vücut hücrelerimiz bu kadar hızlı çalışamıyor. Videoyu bu şekilde elde edebilmek için San Francisco'da bulunan Kaliforniya Üniversitesi'nden Steven Rosen ve ekibi, çektikleri 80 dakikalık videoyu 436 kat hızlandırdı.

Beyaz kan hücreleri, tanıdıkları (üzerlerindeki reseptörlere uyan) yabancı maddelerle karşılaştıkları anda, yapılarında belli kimyasal tepkimeler başlar ve bu tepkimelerin ürünleri, etraftaki beyaz kan hücrelerini o bölgeye çeker. Bu sayede beyaz kan hücreleri, sanki "bilinçli" bir müdahalede bulunuyormuş gibi gözükür. Ancak aslında olan tek şey, bir kibritin oksijenli ortamda alev alması gibi, bir dizi kimyasal tepkimeden ibarettir.

Yine de, gerçekten etkileyici bir video olduğunu düşünüyoruz.

İyi seyirler.