Evrim Ağacı

Neandertallere Ait En Eski Ahşap Aletler İspanya'da Bulundu!

Tavsiye Makale

Bu yazı, Science Daily isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kuzey İspanya'da yapılan arkeolojik kazılar sonucu bazı ahşap aletlerin de bulunduğu Neandertal yaşam alanları keşfedildi. İki adet oldukça iyi korunmuş olan ahşap aletlerden biri, 15 cm uzunluğunda kazma çubuğu.

Çalışmaya, İspanya'da insan evrimine dair araştırmalar yapan Centro Nacional de Investigación sobre la Evolución Humana (CENIEH) adındaki enstitüden Joseba Rios-Garaizar önderlik etti.

Lüminesans tarihlendirmesi sonucu bu kalıntıların bulunduğu tabakanın 90,000 yıllık olduğu anlaşıldı. Bu dönemde Avrupa'da Homo sapiens bulunmuyordu, hatta son veriler Avrupa'ya varmalarına en az 40 bin yıl daha olduğunu gösteriyor.

Micro CT analizleri, porsuk ağacının gövdesinin, uzunlamasına ikiye kesildiğini, kesilen bir yarının bir taş aletle kazındığı ve ateşle sertleştirildiğini ve sivri elde edildiğini gösteriyor. Yüzey incelemeleri de bu aletin yiyecek veya taş aramak için ya da yerde delikler açmak için kullanılmış olduğunu gösteriyor.

Buluntunun önemi ise, ahşap (veya bitki kökenli diğer) aletlerin, doğada oldukça hızlı yok olması sebebiyle nadiren bulunması. Bu yüzden Neandertallerin ahşap teknolojileri konusunda pek bilgi sahibi değiliz. Fakat bu bulgular ahşap teknolojisinin Neandertal yaşamında da yer aldığını gösteriyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 28/09/2020 18:01:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5369

“İnsan, üzerinde iyi çalışılırsa, en iyi hayvan türüdür. Ama hukuk ve adaletten ayrı düşerse, var olan en kötü canlıya dönüşür.”