Neandertallere Ait En Eski Ahşap Aletler İspanya'da Bulundu!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Kuzey İspanya'da yapılan arkeolojik kazılar sonucu bazı ahşap aletlerin de bulunduğu Neandertal yaşam alanları keşfedildi. İki adet oldukça iyi korunmuş olan ahşap aletlerden biri, 15 cm uzunluğunda kazma çubuğu.

Çalışmaya, İspanya'da insan evrimine dair araştırmalar yapan Centro Nacional de Investigación sobre la Evolución Humana (CENIEH) adındaki enstitüden Joseba Rios-Garaizar önderlik etti.

Lüminesans tarihlendirmesi sonucu bu kalıntıların bulunduğu tabakanın 90,000 yıllık olduğu anlaşıldı. Bu dönemde Avrupa'da Homo sapiens bulunmuyordu, hatta son veriler Avrupa'ya varmalarına en az 40 bin yıl daha olduğunu gösteriyor.

Micro CT analizleri, porsuk ağacının gövdesinin, uzunlamasına ikiye kesildiğini, kesilen bir yarının bir taş aletle kazındığı ve ateşle sertleştirildiğini ve sivri elde edildiğini gösteriyor. Yüzey incelemeleri de bu aletin yiyecek veya taş aramak için ya da yerde delikler açmak için kullanılmış olduğunu gösteriyor.

Buluntunun önemi ise, ahşap (veya bitki kökenli diğer) aletlerin, doğada oldukça hızlı yok olması sebebiyle nadiren bulunması. Bu yüzden Neandertallerin ahşap teknolojileri konusunda pek bilgi sahibi değiliz. Fakat bu bulgular ahşap teknolojisinin Neandertal yaşamında da yer aldığını gösteriyor.

1. ScienceDaily