Neandertaller, Bizlerin Evriminden Çok Önce Yok Olma Tehdidi Atlatmış Olabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mitokondriyal DNA dizileri ile yapılan bir çalışma, Doğu Avrupa Neanderthal Çağı’nın soğuk hava koşullarının yayılması ile birlikte popülasyon krizine maruz kaldığını öne sürüyor. Stockholm’da bulunan İsveç Doğa Tarihi Müzesi başkanı ve makalenin yazarlarından Love Dalen, Phys.org’a verdiği bir röportajda şunları söyledi:

“Batı Avrupa Neanderthalleri'nin soyunun neredeyse tükenmiş olması ama sonrasında bu yok oluştan kurtulup modern insanlarla temas kurmaları bizim için büyük bir sürpriz oldu.  Bu, Neanderthallerin son Buz Çağı sırasında yaşanan dramatik iklim değişimlerine karşı önceden sandığımızdan daha hassas olduğunu gösteriyor.”

Bilim insanları 13 Neanderthal’den aldıkları DNA’daki varyasyonların miktarını analiz ederek demografik tarih yapbozunun parçalarını bir araya getirmeye çalışıyor. 50,000 yıl önce yaşamış olan Neanderthallerden alınan DNA’daki varyasyonların sıklığı, 50,000 yıldan daha yakın dönemde yaşamış olanlardan alınan DNA’lardan daha fazla. Bu grupta çok daha düşük varyasyon tespit edildi.

Şimdiye kadar, Neanderthallerin nüfusunun modern insanlar ortalıkta gözükmeye başlayana kadar sabit kaldığı tahmin ediliyordu. Nesil tükenmesi, çevre bölgelerdeki Neanderthallerin bölgeyi yeniden canlandırmasına engel oldu. Fakat son araştırmalar, Neanderthallerin soğuğa düşünülenden daha hassas olduğunu gösteriyor. Araştırma hakkında konuşan ve makalenin yazarlarından, Binghamton Üniversitesi’nde çalışan Rolf Quam şunları söyledi:

“En azından bu bize kültür ve teknoloji materyalleri olmaksızın biyolojik adaptasyonun bir limiti olduğunu gösteriyor. Modern insanın sahneye çıktığı zamanda Neanderthallerin nüfusu zaten stres altında olabilir.”

Fotoğraf: National Museum of Nature and Science, Tokyo, Japan

Kaynak: Bu yazı Discovery News sitesinden çevrilmiştir. Çeviri sonrasında içerik kaynaktan kaldırılmıştır.

Evrimsel Biyoloji, Türler ve Türlerdeki Geometri