Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Mikroskop Altında İnsan Spermi...

1 dakika
22,023 Okunma Sayısı
Notlarım

Bilim insanlarının ufacık yapıları nasıl gördüğünü merak ediyorsanız, bu çok ufak bir örneği... Fotoğrafta 100 kat büyütme altında insana ait bir spermatozoid görülmektedir.

Animasyonlarda gördüğünüz ve genel olarak "sperm" dendiğinde akla gelen tekil hücre işte budur. Spermler, daha teknik tanımıyla insan erkek gamet hücresinin hareketli versiyonunun ismidir.

Sperm, haploid bir hücredir; yani tek set kromozom taşır. Kendisi gibi haploid ama çok fazla hareketli olmayan insan dişisi gameti olan yumurta ile birleşerek zigotu oluşturur.

Spermler, ilk olarak mikroskobun da babası olarak bilinen Anton van Leeuwenhoek tarafından 1677 yılında görülebilmişlerdir.

Spermlerde 5 mikrona 3 mikronluk oval bir baş kısmı ile 50 mikrona kadar uzayabilen bir kuyruk bulunur. Bu kuyruk, insanlarda spermi dakikada 1-3 milimetre arası itebilecek güce sahiptir.

Teşekkür: Fotoğrafı gönderen Nenas Ewlêbûn'a teşekkür ederiz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/01/2021 09:21:42 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2280