Mem

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Mem

Meme

Richard Dawkins tarafından ortaya atılan ve "sosyolojik gen" olarak da adlandırılabilecek kültürel iletim birimidir. Memler, kültürel ve sosyal mirasın, bilgi birikimlerinin gelecek nesillere aktarılmasını sağlarlar. DNA'dan farklı olarak soyut bir kavramdır. Yani mikroskop altında görülemezler, ispatı canlı popülasyonundaki davranışlarda yatmaktadır. Bu kavram sadece insan türüne ait değildir. Dawkins, bu olgunun sadece insana ait olmadığını P.F. Jenkins'in Yeni Zelanda'da şarkı söyleyen "Semerli kuşlar" üzerinde yapmış olduğu araştırmayı örnek göstererek belirtir. Bu kavram bilim camiası tarafından da genel kabul görmüş ve "memetik" biliminin kuruluşuna neden olmuştur.

1. Dawkins, R.(2008).Bir Şeytan'ın Papazı. İstanbul Kuzey.

2. Dawkins, R.(2001).Gen Bencildir. Ankara Tübitak.

3. Pbs.org