Evrim Ağacı

Maymun Darwin!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Şu veya bu sorunun bilimle çözülemeyeceği konusunda inatçı bir ısrarlılık sergileyenler çok bilen kişiler değil, çok az bilen kişilerdir.

Charles Darwin, "İnsanın Türeyişi" isimli kitabından...

Not: Darwin'i, teoriyi ve genel olarak bilimi karalamak için bir zamanlar kullanılan (ve halen tarihin tozlu sayfalarına saplanıp kalmış bilim düşmanları tarafından kullanılmakta olan) ekteki gibi çizimlerin bugün evrimsel biyologlar ve bilim insanları tarafından hiçbir sakınca görülmeden kullanılması, modern bilimin günümüzde kendisine ve elindeki verilere, bu verilerden çıkardığı sonuçlara duyduğu özgüveni göstermekte adeta. Bilim karşıtları diledikleri kadar konuşup dursunlar, 150 yıllık anti-bilim iddialarını sürdürüp dursunlar. Bizi pek de ilgilendirmiyor, ne de olsa gerçek bir tane ve söz konusu evrimse, bu gerçekler açık ve net bir şekilde ortada. Dolayısıyla bu konudan anlamayan kişilerin, konu hakkındaki fikirlerinin ve konuyu bilimsel düzlemden çıkarmak için yaptıkları söz oyunlarının pek de bir önemi yok. Bırakın konuşup dursunlar. İşte bu algı düzeyine erişenler ve laf dalaşlarını bırakıp, bilimin özünü öğrenme seviyesine ulaşabilenler bilimi bir adım öteye taşıyabilenler olacak.

Sevgiler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 01/10/2020 16:46:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2120

“Her şeyi biliyormuşuz gibi davranmak, oralarda bir yerlerde gerçekten neler olduğunu keşfetmemizin yolunu kapatmaktadır.”