Evrim Ağacı

Kar Taneleri Gibi Farklı Galaksiler!

Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu harika görüntüler, Geniş Alan Kızılötesi Araştırma Teleskobu olarak bilinen WISE'dan elde edildi. Yüksek çözünürlüklü bu fotoğraflar, bilim insanlarının bu galaksileri incelemesi için sadece harika veriler sunmuyor; aynı zamanda nefes kesici güzellikteler.

2009 yılında devreye giren WISE, sadece 2 yıl içinde gökyüzünü 1.5 defa baştan sona, kızılötesi dalgaboyuna odaklanarak taradı. Bu teleskop sayesinde, asteroidler kadar yakın cisimlerden, uzak galaksilere kadar çok sayıda cismi görüntüleyebiliyoruz.

Elbette WISE, galaksileri bu renklerde görmüyor. WISE'ın sensörlerinin yakaladığı kızılötesi ışınlar, görülebilir ışık aralığına haritalandırılıyor. Buna göre, daha mavi gözüken galaksiler, daha yaşlı olanlar. Sarımsı olan kısımlar ise, yeni yıldızların oluştuğu bölgelere karşılık geliyor.

Fotoğrafta şu galaksiler gözüküyor:

• 25 milyon ışık yılı uzakta, 81.000 ışık yılı genişlikteki M51,
  • 12 milyon ışık yılı uzakta, 94.000 ışık yılı genişlikteki M81,
  • 15 milyon ışık yılı uzakta, 55.000 ışık yılı genişlikteki M83,
  • 24.5 - 36 milyon ışık yılı uzakta, 100.000 ışık yılı genişlikteki M74 (NGC 628 olarak da bilinir),
  • 65 milyon ışık yılı uzakta, 135.000 ışık yılı genişlikteki NGC 1398,
  • 11.4 milyon ışık yılı uzakta, 73.000 ışık yılı genişlikteki NGC 2403,
  • 53 milyon ışık yılı uzakta, 200.000 ışık yılı genişlikteki NGC 5907,
  • 1.6 milyon ışık yılı uzakta, 7.000 ışık yılı genişlikteki NGC 6822 (IC 4895 olarak da bilinir),
  • 10 milyon ışık yılı uzakta, 62.000 ışık yılı genişlikteki IC 342

• W. Clavin. Nasa's Wise Mission Offers A Taste Of Galaxies To Come. (2011, Ocak 25). Alındığı Tarih: 17 Temmuz 2019. Alındığı Yer: NASA | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 04/07/2020 18:15:22 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2865

“Astroloji, tapındığı uzay kadar boştur.”
Perry DeAngelis