Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu harika görüntüler, Geniş Alan Kızılötesi Araştırma Teleskobu olarak bilinen WISE'dan elde edildi. Yüksek çözünürlüklü bu fotoğraflar, sadece bilim insanlarının bu galaksileri incelemesi için harika veriler sunmuyor; aynı zamanda nefes kesici güzellikteler. 2009 yılında devreye giren WISE, sadece 2 yıl içinde gökyüzünü 1.5 defa baştan sona, kızılötesi dalgaboyuna odaklanarak taradı. Bu teleskop sayesinde, asteroidler kadar yakın cisimlerden, uzak galaksilere kadar çok sayıda cismi görüntüleyebiliyoruz.

Elbette WISE, galaksileri bu renklerde görmüyor. WISE'ın sensörlerinin yakaladığı kızılötesi ışınlar, görülebilir ışık aralığına haritalandırılıyor. Buna göre, daha mavi gözüken galaksiler, daha yaşlı olanlar. Sarımsı olan kısımlar ise, yeni yıldızların oluştuğu bölgelere karşılık geliyor.

Fotoğrafta şu galaksiler gözüküyor:

• 25 milyon ışık yılı uzakta, 81.000 ışık yılı genişlikteki M51,

• 12 milyon ışık yılı uzakta, 94.000 ışık yılı genişlikteki M81,

• 15 milyon ışık yılı uzakta, 55.000 ışık yılı genişlikteki M83,

• 24.5 - 36 milyon ışık yılı uzakta, 100.000 ışık yılı genişlikteki M74 (NGC 628 olarak da bilinir),

• 65 milyon ışık yılı uzakta, 135.000 ışık yılı genişlikteki NGC 1398,

• 11.4 milyon ışık yılı uzakta, 73.000 ışık yılı genişlikteki NGC 2403,

• 53 milyon ışık yılı uzakta, 200.000 ışık yılı genişlikteki NGC 5907,

• 1.6 milyon ışık yılı uzakta, 7.000 ışık yılı genişlikteki NGC 6822 (IC 4895 olarak da bilinir),

• 10 milyon ışık yılı uzakta, 62.000 ışık yılı genişlikteki IC 342.

Kaynak: News Spazio