Hidralar

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Hidralar, oldukça ufak, tatlısu polipleridir. Bu minik canlılar, çok hücreli hayvanlar arasında en ilkel yapılı olanlarından birisidirler. Evrimsel açıdan en yakın akrabaları denizanaları, deniz anemonları ve mercanlardır.

Hidralar, genellikle su altındaki sopalara veya yapraklara yapışık halde bulunurlar. Vücutları basit yapılı ve vida benzeri bir tüp şeklindedir. 3 ila 19 milimetre uzunlukta olabilirler. Vücutlarının bir ucu kapalıdır ve diğer ucunda ağız olan açıklık bulunur. Bu ağzın etrafında 5-8 arası dokunaç bulunur. Bu dokunaçların içerisinde zehir salgılayan hücreler bulunur ve bu sayede hidra, avları arasında bulunan böcek larvalarını ve minik deniz canlılarını felç ederek yakalar.

Hidralar, evrimsel süreçte sinir sisteminin evrimi açısından kilit bir noktadaki geçişi temsil ederler. Vücutlarında hassas sinir hücreleri bulunur ancak türün ne beyni, ne de gözleri vardır. Hareket etmek için dokunaçlarını bir yere yapıştırırlar ve kendilerini ileri doğru çekerler.

Hidraların müthiş bir yenilenme yeteneği vardır. Hidraları neredeyse kaç parçaya bölerseniz bölün, her bir parçasından yeni hidralar oluşacaktır. Bunun haricinde hidralar, yumurtalar üreterek ürerler veya vücutlarında ufak tomurcuklar oluşur ve bu tomurcuklar sonradan yeni bir bireye dönüşerek ebeveynden koparlar.

Kaynak: Discovery

İnsan Esnemesi Şempanzelere de Bulaşabiliyor!

Havuç Bağımlısı Olabilirsiniz!