Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Hidralar, oldukça ufak, tatlısu polipleridir. Bu minik canlılar, çok hücreli hayvanlar arasında en ilkel yapılı olanlarından birisidirler. Evrimsel açıdan en yakın akrabaları denizanaları, deniz anemonları ve mercanlardır.

Hidralar, genellikle su altındaki sopalara veya yapraklara yapışık halde bulunurlar. Vücutları basit yapılı ve vida benzeri bir tüp şeklindedir. 3 ila 19 milimetre uzunlukta olabilirler. Vücutlarının bir ucu kapalıdır ve diğer ucunda ağız olan açıklık bulunur. Bu ağzın etrafında 5-8 arası dokunaç bulunur. Bu dokunaçların içerisinde zehir salgılayan hücreler bulunur ve bu sayede hidra, avları arasında bulunan böcek larvalarını ve minik deniz canlılarını felç ederek yakalar.

Hidralar, evrimsel süreçte sinir sisteminin evrimi açısından kilit bir noktadaki geçişi temsil ederler. Vücutlarında hassas sinir hücreleri bulunur ancak türün ne beyni, ne de gözleri vardır. Hareket etmek için dokunaçlarını bir yere yapıştırırlar ve kendilerini ileri doğru çekerler.

Hidraların müthiş bir yenilenme yeteneği vardır. Hidraları neredeyse kaç parçaya bölerseniz bölün, her bir parçasından yeni hidralar oluşacaktır. Bunun haricinde hidralar, yumurtalar üreterek ürerler veya vücutlarında ufak tomurcuklar oluşur ve bu tomurcuklar sonradan yeni bir bireye dönüşerek ebeveynden koparlar.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 28/11/2020 00:21:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1544

“Popüler bir hataya karşı popüler olmayan bir gerçeği savunmanın kışkırtıcı, merak uyandırıcı ve zaferle dolu olduğunu düşünüyorum.”
James Garfield