Hayvanlar

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Hayvanlar

Animalia

Taksonomide bir alem. Bütün hayvanlar Animalia denilen (Hayvanlar) aleminin üyesidir. Bu alemde prokaryotik canlılar ya da protistler bulunmaz. Hayvanlar aleminin bütün bireyleri çok hücreli ve heterotroftur (gerekli besinleri almak için doğrudan veya dolaylı olarak diğer canlılara bağlılar).

Hayvan hücreleri bitki hücrelerinde bulunan hücre duvarından yoksunlardır. Süngerler hariç hayvanların vücutları dokulara dönüşmüş hücrelerden oluşur. Her doku belli ölçüde özelleşerek spesifik görevleri yerine getirir. Çoğu zaman bu dokular daha da özelleşerek organları oluştururlar. Çoğu hayvan, bitkiler ve diğer organizmalara kıyasla daha karmaşık ve hızlı hareket etme yeteneğine sahiptir.

Tam sayısı bilinmemekle birlikte yaklaşık 9 ila 10 milyon hayvan türünün dünyada yaşadığı tahmin edilmektedir. Birkaç hücreli hayvanlardan, mavi balinalar ve dev kalamarlar gibi bir kaç ton ağırlığındaki organizmalara kadar geniş bir yelpazeye sahiptir.

Kaynak: ADW