Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Güncel Bilim Haberleri
Bugün bilimseverlerle ne paylaşmak istersin?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
New Mexico Üniversitesi araştırmacıları, mikroplastiklerin sindirildikten sonra bağırsaktan karaciğer, böbrek ve beyin gibi organlara geçerek önemli sağlık sorunlarına yol açabileceğini keşfetti. Araştırmada, fareler dört hafta boyunca mikroplastiklere maruz bırakıldı. Bu parçacıkların bağırsaktan önemli organlara geçtiği ve metabolik yolları değiştirdiği görüldü. Bu keşif, mikroplastiklerin sistemik etkileri ve sürekli maruz kalmanın potansiyel zararları hakkında endişeleri artırıyor. Gelecek çalışmalar, diyetin mikroplastik alımı üzerindeki etkilerini ve bağırsak mikrobiyotasındaki değişiklikleri araştırmayı hedefliyor.
Gündem
1404 gönderi
Güncel Bilim Haberleri
Ece Müker
New York’ta gerçekleştirilen bir açık artırmada, bir Stegosaurus iskeleti 44,6 milyon dolara satılarak bugüne kadar açık artırmada satılan en değerli fosil oldu. Sotheby’s müzayede evi, “Apex” lakaplı fosilin yedi teklifçi tarafından arandıktan sonra anonim bir alıcıya satıldığını duyurdu. Fosil, 2022 yılında Moffat County, Colorado’da ticari paleontolog Jason Cooper tarafından keşfedilmişti. 3.35 metre boyunda ve yaklaşık 8.23 metre uzunluğunda olan Apex, 319 fosil kemik elemanının 254’üne sahip ve büyük, sağlam bir yetişkin birey olarak değerlendiriliyor. Ayrıca, dinozorun artriti olabileceğine dair kanıtlar var. Fosilin bir müzede sergilenmesi gerektiğini savunan bazı paleontologlara rağmen, yeni sahibi Apex’i bir ABD kurumuna ödünç vermeyi planladığını belirtti.
Ece Müker
NASA, yüksek maliyetler ve fırlatma gecikmeleri nedeniyle su arayan Viper ay gezgini projesini iptal ettiğini duyurdu. Viper keşif aracı, Ay’ın güney kutbunda su araması yapacaktı. Şimdiye kadar yaklaşık 450 milyon dolar harcanan proje, ekstra testler ve artan maliyetler nedeniyle sürekli erteleniyordu ve diğer projeleri tehdit ediyordu. Astrobotic Technology, Griffin ay aracını önümüzdeki yılın sonuna kadar uçurmayı planlıyor, ancak artık yanında bir ay gezgini taşımayacak. NASA, Ay’daki su varlığını incelemek için diğer projeler üzerinde çalışmaya devam edeceğini belirtti.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Exeter Üniversitesi araştırmacıları, ChatGPT'nin yazarların yaratıcılığını artırabileceğini buldu. AYapay zeka fikirleri, hikayelerin yenilikçilik ve kullanışlılık puanlarını artırdı. Ancak bu kullanımı hikaye çeşitliliğinin azalmasına sebep oldu. Araştırmacılar, yapay zeka kullanımının bireysel faydalar sağlarken toplumsal çeşitliliği azaltabileceği konusunda uyarıyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Bilkent Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, silikon yongaların derinliklerinde nanoyapılar oluşturmak için geleneksel nanofabrikasyon sınırlamalarını aşan devrim niteliğinde bir teknik geliştirdi. Ekip, uzamsal olarak modüle edilmiş lazer darbeleri kullanarak ve ortaya çıkan alan artırma etkilerinden yararlanarak, mevcut yöntemlere göre bir büyüklük derecesi iyileşme ile 100 nm'ye kadar özellik boyutları elde etti.
Ece Müker
Yeni bir araştırma, kutuplardaki buz tabakalarının erimesinin Dünya’nın dönüşünü yavaşlatarak günlerin uzamasına neden olduğunu ortaya koydu. ETH Zürih’teki araştırmacılar, buz erimesinin su kütlelerini ekvatora taşıyarak Dünya’nın dengesini bozduğunu ve dönüşünü yavaşlattığını belirtti. Çalışma, insan faaliyetlerinin neden olduğu sera gazı emisyonlarının artmaya devam etmesi halinde, bu etkilerin Ay’ın gelgit kuvvetinin uzun süredir devam eden etkisinden daha ağır basacağını öngörüyor. Günlerimizin uzunluğu tipik 86.400 saniyeye kıyasla sadece birkaç milisaniye artarken, bu değişim, iklim değişikliğinin gezegenin derinliklerindeki süreçleri bile etkileyebileceğini gösteriyor.