Evrim Ağacı

Evrim Ağacı Sitemizin Üye Sayısı 100.000'i Geçti!

Bu bir duyuru makalesidir. Genellikle Evrim Ağacı hakkındaki veya güncel bir konuyla ilgili bilgileri ve/veya gelişmeleri duyurmak amacıyla hazırlanmış içeriklerimizdir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Daha 1 haftadan kısa bir süre önce 9. doğum günümüzü kutlarken, sessiz sedasız bir diğer kilometre taşını geçtik; yeni fark ediyoruz: Evrim Ağacı'nın internet sitesi, 100.000 üyeyi geçti!

The Social Network filmini izlemiş olanlar, yeni yükselen sosyal medya sitelerinde üye sayaçlarının ne kadar önemli olduğunu bilirler. Üye sayısı yüzeysel bir ölçü aracı olsa da, en nihayetinde ortaya koyduğunuz ürüne insanların tepkisini, ilgisini ve verdikleri değeri ölçmenin hızlı bir yoludur. Bu nedenle bir sosyal medya firmasının başarılarının en önemli ölçütlerinden birisi üye sayısı ve bu üyelerin ne kadar aktif olduğudur.

Evrim Ağacı olarak tipik bir sosyal medya aracı olmak gibi bir amacımız yok. Amacımız, Türkiye'deki bilimseverlere ve bu bilimseverlerin ihtiyaçlarına yönelik bir dijital platform olma yönünde evrimleşmek. Yani "herkes için, her şeyi yapan" olmak gibi bir amacımız yok. Bu da, Türkiye'de 100.000 bilimseverin Evrim Ağacı sitesine üye olmasını bizler için çok daha anlamlı kılıyor.

Bu sayının bizim için bir diğer anlamı ise şu: 9 yıldır yürüdüğümüz bu yolda, erişim kapasitemizle ilgili tek anlamlı ölçütümüz, Facebook, Twitter, Instagram gibi kontrolümüz dışında olan, bize ait olmayan, "dış platformlardaki" sayı ve sayaçlardı. Ancak 100.000 kilometretaşını aşmamız, tam da planladığımız ve istediğimiz gibi, artık kendimize ait bir platformun da anlamlı olacak düzeyde büyüyebildiğini gösteriyor. Bu da, dış platformlara olan bağımlılığımızı azaltıyor; Evrim Ağacı ailesinin birbirine kenetlenme, birbiriyle dayanışma, birbirini tanıma yollarına yeni yollar katıyor, tüm ailemize güç veriyor. Bizim için en önemlisi de bu.

Neden Evrimagaci.org Üyesi Olmalısınız?

An itibariyle 100.000'den fazla kişi, Evrim Ağacı'nın içeriklerini sadece okumakla kalmayıp, aynı zamanda üye olarak bir adım öteye geçmeyi tercih ediyor. Eğer Evrim Ağacı üyeliği açarak neler yapabileceğinizi görmek isterseniz, burada sizler için bir liste hazırladık. Bunlardan faydalanmak isterseniz, siz de buraya tıklayarak evrimagaci.org ailesine katılabilirsiniz.

Evrim Ağacı ailesi olarak, Türkiye'de modern bilim algısını güçlendirmek için çıktığımız bu upuzun yolculukta yanımızda olan, bize güç katan herkese yürekten teşekkürler!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/09/2020 19:37:33 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1402

“Biyoloji, birbiri ardına gelen ve her biri kendisinden öncekileri değiştiren mekanizmalar üzerine kuruludur. Occam'ın Usturası fiziksel bilimlerde çok kullanışlı olsa da, biyolojide uygulamak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.”
Francis Crick