Evrenler İçinde Evrenler: Bu Evren, Bir Başka Evren İçinde Bir Zerre Olabilir mi?

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu harika görsel, bilimle uzaktan bile olsa ilgilenen, evren üzerine birazcık da olsa kafa yoran birçok insanın kendi kendine varabildiği muhteşem olasılıklardan bir tanesini dahiyane bir şekilde anlatmaktadır: Ya evrenimiz bizimkinden çok daha büyük evrenlerin içerisinde ufacık bir noktaysa ve aynı zamanda bizim evrenimiz içerisindeki her bir nokta içerisinde bizimki gibi devasa evrenler varsa? Yani ya evren içinde evren içinde evren olan ve bu şekilde giden bir yapıya sahipse tüm kozmos?

Hatta bu düşünce bir adım ileriye götürülebilir: ya bu evrenler, evrenler-üstü bir boyutta incelendiğinde, birbirlerine bir Mobius Şeridi gibi bağlıysa? Bu nedenle bu evrenlerin hangisinden başlarsanız başlayın, daha üst evrenlere ve daha alt evrenlere gittikçe, bir noktadan sonra başladığınız yere dönmeniz gerekiyorsa?

Elbette bilimde her zaman olduğu gibi, bu iddia da bilimsel bir temele dayandırılmadan herhangi bir geçerliliğe sahip olamaz. Çünkü bilim, bizlerin kulağa hoş gelen olasılıklarıyla ilgilenmez, gerçeklerle ilgilenir. Ancak bilim insanları yeni keşifler yapmaya motive eden şey de, o kulağa hoş gelen olasılıklar ve daha önemlisi, bilmek, öğrenmek, gerçeği açığa çıkarmak istiyor oluşlarıdır.

Kim bilir? Belki de ileride şu sözünü ettiğimiz olasılık sıradan bir gerçek olacak...