Bu Reklamı Kapat

50 Soruda Evrim

Yazar: Çağrı Mert Bakırcı
Popüler bilim platformu Evrim Ağacı’nın kurucusu Çağrı Mert Bakırcı bu kitapta tartışmalarda sıkça gündeme getirilen ve evrimle ilgili kafa karışıklıklarına neden olan sorulara, bilimsel gerçekler çerçevesinde doyurucu yanıtlar veriyor. Bakırcı’nın evrimin pek çok boyutuyla ilgili bilimsel gerçekleri anlatırken ele aldığı kimi sorular şöyle: Evrim “sadece bir teori mi”; ispatlanmamış mı? Evrim teorisini reddeden biliminsanı yok mu? Evrimin kanıtları neler? Cansız atomlar nasıl canlılık yaratır? Bir tür yeni bir türe nasıl dönüşür? Evrime yönelik deney ve gözlemlerde bakteriler hâlâ bakteri, balıklar hâlâ balık, kuşlar hâla kuş değil mi? Canlıların belirli ortamlara uyum sağlaması sadece adaptasyon olamaz mı? Mutasyonlar her zaman zararlı mı? Evrimsel süreçte genlere yeni bilgi nasıl yüklenir? Evrim her şeyi tesadüfle mi açıklar? Evrimi gözleyebilir miyiz? Evrim termodinamik yasalarıyla çelişir mi? Canlıların milyonlarca yılda hiç değişmeyen fosilleri evrimi çürütmez mi? Göz veya beyin gibi karmaşık yapılar evrimle nasıl var olabilir? Zekâ bu kadar avantajlıysa, insan dışındaki türlerde neden evrimleşmedi? İnsanlar maymunlardan evrimleştiyse, neden hâlâ maymunlar var? İnsan evrimin son ürünü mü? Evrim bir süpergücün yaratma yöntemi olamaz mı? Evrimle yaratılış çelişir mi?
50 Soruda Evrim

Kişiler

Ilgaz Deniz Arı Eseri Ekleyen
Bu Eseri Tavsiye Eden Kullanıcılar
Evrim Ağacı Tavsiye Eden
Eğer bilime ilgi duyuyorsanız, aklınıza evrimle ilgili bazı soruların takılmaması imkânsız. Eğer siz de bu sorulara cevap arıyorsanız, 50 Soruda Evrim tam size göre! Evrimsel biyolojiye giriş düzeyinde de olsanız, belli bir altyapıya sahip olup da bilgilerinizi sağlamlaştırmak isteyen bir konumda da olsanız, 50 Soruda Evrim içerisinde birçok sorunuza tatmin edici cevaplar bulabilir ve bu sayede modern bilimde evrimin yerini daha iyi anlayabilirsiniz.
Binnur Balantekin