Elementlerin Bolluğu: Evren'in Farklı Noktalarında Kimyasal Elementler Ne Oranda Bulunuyor?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evren, uçsuz bucaksız bir yapıdır. Ona dair şu anda o kadar çok şey ve aynı zamanda o kadar az şey biliyoruz ki, bu ikilem birçokları için çıldırtıcı boyutlara varabiliyor. Fakat aklı selim sahibi bir şekilde, emin adımlarla, bilimin pratik ve etkili metotları sayesinde Evren'in farklı köşelerine bakmayı sürdürdükçe, içerisinde bulunduğumuz sisteme dair anlayışımız da katlanarak artıyor.

Bir yapının "ne" olduğunu anlamanın en iyi yollarından birisi, onun "nelerden" yapıldığını anlamaktan geçmektedir. Bu nedenle fizikçiler ve kimyagerler, uzun yıllardır gerek gezegenimizde, gerekse de Evren'in farklı köşelerindeki yapıtaşlarını didik didik etmektedirler. Amaç, hangi elementlerin ne bollukta bulunduğu, bunların nasıl ve neden o şekillerde dağıldığını anlamaktır.

Bu görselde, Evren'in genelinde (en azından gözlemleyebildiğimiz kısmında), okyanuslarımızda, gezegenimiz Dünya'nın genelinde, atmosferimizde, yer kabuğunda ve biz insanların vücudunda hangi elementlerin ne sıklıkta bulunduğu gösterilmektedir. Her bir periyodik cetvelde daha koyu renkler, daha fazla element oranına denk gelmektedir. Renklerin birbirinden farklı olmasının özel bir anlamı bulunmamaktadır.

Hazırlayan: ÇMB

Görsel Çeviri ve Düzenleme: Mehmet Onurcan Kaya

Kaynak: visual.ly

Geleceğin Bilim İnsanı Nasıl Olacak?

ABD'nin Uzay Yolculukları: NASA'nın İnsanlı Uçuşlarının Kronolojisi