Dört Yapraklı Yonca ve Şans...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mit-1: "Dört yapraklı yonca bulmak şans getirir, çünkü sıradan insanların karşısına sadece üç yapraklı yoncalar çıkar, sadece şanslılar dört yapraklıları bulabilir."

Mit-2: "Dört yapraklı yoncanın her yaprağının bir anlamı vardır: İnanç, Umut, Aşk, Şans."

Gerçek: Elbette ki bir bitki çeşidini görmek ile hayatımızdaki olumlu olayların hiçbir fiziksel, kimyasal ya da biyolojik bağlantısı yoktur.

Bilgi-1: 4 yapraklı yonca, Trifolium cinsi bitkilerin (300 farklı türü tanımlanmıştır) bir varyasyonudur. Yani genetik çeşitlilikten ötürü kimi zaman yaprak sayısı, normalde evrimsel süreçte edinilmiş olan 3 sayısından fazla olabilmektedir. Bu durum, "yaprak sayısı geni" olarak adlandırılan bir gendeki mutasyon sonucunda çekinik karakterin baskın hale gelmesi sonucu meydana gelmektedir. Ayrıca bu genin çevresel etmenlerle yoğun bir şekilde ilişkisi olduğu tespit edilmiş, araştırma sonuçları Temmuz 2010 ayında Crop Science dergisinde yayınlanmıştır.

Bilgi-2: Doğada istatistiki olarak her 10.000 üç yapraklı yonca için sadece 1 tane dört yapraklı yonca bulunmaktadır. Bu sebeple bulunmaları güçleşmektedir. Ancak pratikte, eğer ki araştırmaya kalkacak olursanız her 160.000 üç yapraklı yoncaya karşılık sadece 1 tane dört yapraklı yonca bulabilirsiniz.

Bilgi-3: Mutasyonun tipine göre yaprak sayısı 4'ten de fazla olabilir. Şimdiye kadar en fazla sayıda yaprağa sahip olan yonca, Shiego Obara tarafndan Japonya'nın Hanamaki kentinde 10 Mayıs 2009'da bulunan 56 yapraklı yoncadır. Aslında Obara bunu "bulmamış", Evrimsel Biyoloji'yi kullanarak, Yapay Seçilim mekanizması sayesinde kendi çiftliğinde "üretmiştir." Aynı kişi 2002 yılında 18 yapraklı, 2008 yılında 21 yapraklı yonca yetiştirerek Rekorlar Kitabı'na girmişti. En son rekoru ise 56 yapraklı yoncasıdır.

Bilgi-4: Görüldüğü üzere Evrimsel Biyoloji'nin açıklamalarının doğaya uygulanmasıyla atasal türden giderek farklılaşan canlıların var olması mümkündür. Buraya tıklayarak Obara'nın 21 yapraklı yoncasını görebilirsiniz. Bu canlının giderek kendi atalarıyla çiftleşmesi zorlaşacak, sadece kendisi gibi çok yapraklılarla tozlaşması mümkün olabilecektir. Bitkilerde hibritleşme daha kolay olduğu için bunlar çiftleşebilseler de, bu oran hayvanlarda iyice düşecek, türleşme çok daha hızlı olacaktır.

Bilgi-5: Merak edenler için Shiego Obara herhangi bir "şans patlaması" yaşamamış, halen diğer insanlarla aynı miktarda şansa sahip olduğunu belirtmiştir.

Einstein'ın Beyni Daha Büyük Olduğu İçin Mi Daha Zekiydi?

Bebekler ile Annelerinin Topuk İzi Aynı Mıdır?