Bakteriler Antibiyotiklerle Savaşmak İçin Birbirleriyle İletişim Kuruyorlar!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Western Ontario Üniversitesinde yapılan bir araştırma, Burkholderia cenocepacia gibi bakterilerin birbirleriyle iletişim kurmasının antibiyotiklere karşı direnmesine izin verdiğini açığa çıkardı. B. cenocepacia, bağışıklık sistemi yetersizliği olan hastalarda sistik fibroz gibi yıkıcı etkilere neden olabilen, çevresel bir bakteridir.

Dr. Miguel Valvano ve araştırmanın baş yazarı olan doktora öğrencisi Omar El- Halfawy, antibiyotiğe karşı iyi direnen bakterilerin, bakteri popülasyonu içinde küçük moleküller üreterek, iyi direnemeyen hücrelere yolladığı ve böylece o hücreleri de antibiyotiğe karşı iyi direni hale getirdiğini gösteriyorlar. Bu küçük moleküller değiştirilmiş aminoasitlerden üretilmektedir ve sadece B. cenocepacia hücrelerinin hassas olanlarını değil, ayrıca kalıcı sistik fibroz patojenlerini barındıran E. coli bakterilerinde ve Pseudomonas aeruginosa bakterilerini de korur.

"Bu bulgular, antibiyotiğin etkisinden korunmak için küçük moleküller kullanarak bakteri hücreleri arasında kimyasal yollarla iletişim kurulan yeni bir antimikrobiyal direnç mekanizmasını açığa çıkardı." diyor ve ekliyor Dr. Volvano, “ Bu, bu kimyasalların etkisini engellemek için yeni ilaçların düzenlenmesine yardımcı oluyor ve antimikrobiyal direncin yükünü hafifletiyor."

"Bu küçük moleküller nadir istisnalar haricinde neredeyse her bakteri tarafından üretiliyor ve kullanılıyor. Dolayısıyla biz de bu kimyasalı, çoğu bakteri tarafından ortak olarak anlaşılabilen evrensel bir dil olarak anlayabiliriz." diyor El – Halfawy. "Burkholderia bakterilerinin bir başka temizleme şekli var. Onlar hücre dışına proteinler salarak öldürücü olan antibiyotikleri bağlıyorlar, böylece etkilerini azaltıyorlar." Bir sonraki adım da bu fenomenin engellenmesi için çözüm arayışı olacak.

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden birebir çevrilmiştir.

Görsel: © fotoliaxrender / Fotolia