Gece Modu

Bu yazı, Science Daily isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Western Ontario Üniversitesinde yapılan bir araştırma, Burkholderia cenocepacia gibi bakterilerin birbirleriyle iletişim kurmasının antibiyotiklere karşı direnmesine izin verdiğini açığa çıkardı. B. cenocepacia, bağışıklık sistemi yetersizliği olan hastalarda kistik fibroz gibi yıkıcı etkilere neden olabilen, çevresel bir bakteridir.

Dr. Miguel Valvano ve araştırmanın baş yazarı olan doktora öğrencisi Omar El-Halfawy, antibiyotiğe karşı iyi direnen bakterilerin, bakteri popülasyonu içinde küçük moleküller üreterek, iyi direnemeyen hücrelere yolladığı ve böylece o hücreleri de antibiyotiğe karşı iyi direni hale getirdiğini gösteriyorlar.

Bu küçük moleküller değiştirilmiş aminoasitlerden üretilmektedir ve sadece B. cenocepacia hücrelerinin hassas olanlarını değil, ayrıca kalıcı sistik fibroz patojenlerini barındıran E. coli bakterilerinde ve Pseudomonas aeruginosa bakterilerini de korur. Valvano şöyle anlatıyor:

Bu bulgular, antibiyotiğin etkisinden korunmak için küçük moleküller kullanarak bakteri hücreleri arasında kimyasal yollarla iletişim kurulan yeni bir antimikrobiyal direnç mekanizmasını açığa çıkardı. Bu, bu kimyasalların etkisini engellemek için yeni ilaçların düzenlenmesine yardımcı oluyor ve antimikrobiyal direncin yükünü hafifletiyor.

El-Halfawy ise şöyle diyor:

Bu küçük moleküller nadir istisnalar haricinde neredeyse her bakteri tarafından üretiliyor ve kullanılıyor. Dolayısıyla biz de bu kimyasalı, çoğu bakteri tarafından ortak olarak anlaşılabilen evrensel bir dil olarak anlayabiliriz. Burkholderia bakterilerinin bir başka temizleme şekli var. Onlar hücre dışına proteinler salarak öldürücü olan antibiyotikleri bağlıyorlar, böylece etkilerini azaltıyorlar.

Bir sonraki adım da bu fenomenin engellenmesi için çözüm arayışı olacak.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/11/2019 10:34:03 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1298

“Çoğu zaman ekonomistlerin insanlardan beklediği gibi davranmayız; çünkü onların sandığından çok daha az bencil ve çok daha az rasyoneliz.”