Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

ABD'nin Minnesota Eyaleti, yaygın olarak kullanılan antibakteriyel bir kimyasal olan Triklosan’ı içeren herhangi bir temizlik ürününün üretilmesini ve satılmasını 2017 yılından itibaren yasaklayacak bir yasayı onaylandı.

Uzun yıllardır Triklosan; tüm sabunların, deterjanların, deodorantların ve diş macunlarının %75’nin ana bileşeni olarak kullanılıyor. Kimyasal, bakterilerdeki yağ asidi sentezinde çalışan bir enzimi devre dışı bırakarak onları öldürebiliyor, ama insan enzimlerini etkilemiyor, bu da onu yaygın kullanım için güvenilir yapıyor.

Triklosan'ın kimyasal yapısı. (Kaynak: Geek)

Ancak, son zamanlarda yapılan araştırmalar triklosanın, insanlardaki hormon dengesini bozabileceğini, testosteron ve tiroit hormonlarının seviyesini düşürebileceğini ve alerjiye neden olabileceğini öne sürüyor.

Daha önemlisi ise Minnesota Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, triklosanın göllerdeki çökeltilerde biriktiğini gösterdi.

Bilim insanları, bu kimyasalların çevrede yaygın olması durumunda, bu kimyasala karşı dirençli bakterilerin evriminin tetiklenebileceğinden korkuyor. Bunun gerçekleşmesi durumunda da sabunlar, özellikle ihtiyaç duyulan yer olan hastanelerde daha az etkili hale düşecekler.

Görsel: Lucille Pine/Flickr