Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Anne Timsahlar Yavrularını 1 Yıla Kadar Ağızlarında Taşırlar!

Anne Timsahlar Yavrularını 1 Yıla Kadar Ağızlarında Taşırlar! Cloudinary
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Anne timsahlar oldukça "çevreci" hayvanlardır. Timsahların dişileri, Dünya'nın en "yeşil" doğum yapan hayvanlarıdır diyebiliriz. Timsahlar yavrularına bakacakları yuvalarını, tamamen çürümekte olan bitkilerden inşa ederler. Bu sayede yavruları büyürken, yuvaya olan ihtiyaçları azalıyor olsa da, yuva da zaten yavaş yavaş yok oluyor. Tamamen doğal bir ev gibi hayal edin!

Bu yöntemin birçok ek avantajı da var. Örneğin bu şekilde inşa edilen evlerde ısı problemi olmuyor; çünkü bitkilerin çürümesi sırasında etrafa saçtıkları ısı, timsah yumurtalarını sıcak tutmaya yetiyor. Bunun ek bir avantajı da, annenin yumurtalarının başında beklemek zorunda kalmayışı. Yavrular sıcak kalabildikleri için, anne de normal şekilde hayatına devam ederek avlanabiliyor ve hayatta kalma ihtimalini arttırıyor.

Sıcaklık, timsahlar için çok ama çok önemli bir fiziksel değişken. Özel termometrelerle sıcaklığın bu hayvanların yavruları üzerindeki etkilerini araştıran bilim insanları, yavrunun cinsiyetinin de sıcaklıkla belirlendiğini tespit ettiler. Eğer sıcaklık 31 derece civarında olursa yumurtadan çıkan yavrular dişi, 32 derece ve üzerinde olursa erkek oluyor!

Timsah yumurtaları, annenin vücudundan çıktıktan sonra 2-3 aylık bir kuluçka süresinden sonra çatlıyor ve yavrular hayata başlıyorlar. Ortalama bir timsah, bir batında 35-50 yumurta üretebiliyor. Anneler yumurtalarına bakacakları yuvaları özellikle Nisan-Mayıs aylarında inşa ediyorlar.

Yavrular doğar doğmaz anneleri onları ağzına alırlar ve güçlü çenesinin içerisinde güvenle koruyorlar Yavrular, annelerinin ağızlarının içinde 1 sene kadar yaşıyorlar ve burada annenin yuttuğu balıkları, böcekleri ve kabukluları yiyorlar.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/12/2020 18:38:47 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/533

“İnsan yasalarına baş kaldırabiliriz; ancak doğanın yasalarına direnemeyiz.”
Jules Verne