Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Okurlarımızdan Sn. Buket Bilgen Kandemir tarafından gönderilen bu hoş sitede, TÜBİTAK destekli bir projeyi görüyoruz. Projede, tıpkı yabancı ülkelerde yapıldığı gibi ve Evrim Ağacı olarak bizlerin sıklıkla yayınlamaya çalıştığı gibi, nano ve mikro dünyayı çeşitli mikroskoplar kullanarak kendi boyutlarımıza getirmeye çalışmaktalar.

Proje anasayfasındaki bilgi şöyle:

"7’den 70’e NanoTeknoloji Farkındalığı Oluşturulması” isimli projemiz, TÜRKİYE BİLİMSEL ve TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU’nun (TÜBİTAK) 4004 – Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında desteklenmektedir. Proje kapsamında, Fatih Üniversitesi BiyoNanoTeknoloji Ar-Ge merkezinde (http://binatam.fatih.edu.tr) günümüzün modern ve teknolojik imkânları kullanılarak günlük hayatımızda neredeyse tüm alanlara nüfus etmiş olan nanoteknolojinin hangi aşamalarda nasıl kullanıldığını gözlemlemek için; cep telefonu ekranı, kameralar, CD, DVD, HDD gibi teknolojik cihazlar, saç teli ve diş gibi yapılar, taramalı elektron mikroskobu (SEM), atomik kuvvet mikroskobu (AFM), yüksek büyütmeli optik mikroskobu ile incelenecektir. Ayrıca konfokal mikroskobu ile ‘hydra’ canlısının ve bir diş kesitinin 3 boyutlu görüntüleri incelenecektir."

Sitede mikroskop kullanarak çekilen fotoğrafları inceleyebilirsiniz.

Siteye gitmek için buraya tıklayınız.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 20:22:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1614

“İnsan ruhu, görünmez bir güç tarafından itilmektedir ve her zaman şunu soracaktır: Onun ötesinde ne var?”