Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu fotoğraf, uzayda çekilmiş ilk özçekimdir (selfie). 1966 senesinde, ondan 3 sene sonra Ay'a ilk defa ayak basacak insanlar arasında olan Buzz Aldrin tarafından Dünya yörüngesindeki bir uçuşta çekilmiştir. Aldrin, o anları şöyle anlatıyor:

Geminin dışında öylece duruyordum. Dünya'ya baktım. Nasıl da kıvrılıyordu... Altımızda bulutlar vardı. Acaba bir fotoğraf çeksem nasıl gözükür diye düşündüm. Bunu yaparken, uzay özçekimlerine öncülük edeceğimi fark etmemiştim.

Aracımız, diğer uzay aracına bağlı haldeydi. Northwestern Üniversitesi'nden bir bilim insanı da benimle birlikteydi. O, yıldızların mor ötesi fotoğraflarını çekiyordu. Bu yüzden sadece geceleri fotoğraf çekebiliyorduk.

Bu kullandığımız kamera sabitti. Dolayısıyla eğer ki kendimi çekmek istiyorsam, kamerayı tam doğru açıda tutmamız ve tam doğru anda fotoğrafı çekmemiz gerekiyordu. Dünya'nın karanlık tarafındayken, yıldızlara doğru kameramızı tutup fotoğraflarını çekiyorduk.

Peki ya gündüz? Kameraya şöyle bir baktım ve klik diye fotoğrafı çektim. Niye böyle bir şey yaptım? Bilmem! Nasıl gözüktüğümü görmek istedim.

• CNN. Buzz Aldrin And The First Space Selfie. (2019, Ağustos 12). Alındığı Tarih: 12 Ağustos 2019. Alındığı Yer: CNN

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 00:00:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3359

“Bilim bize gerçeği vadetti. Barışı veya mutluluğu değil.”
Gustave Le Bon