Zigot

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Zigot

Zygote

Bir yumurta ve spermin birleşmesiyle oluşan ilk hücredir. Zigot, anneden ve babadan birer set olmak üzere iki set kromozom bulundurur. Ancak yumurta ve sperm hücrelerinin her biri, mayoz bölünme sebebiyle sadece bir set kromozom içermektedir. Zigotun bölünmesi ve büyümesiyle embriyo oluşur.

• PBS. Zygote. (2019, Şubat 18). Alındığı Tarih: 18 Şubat 2019. Alındığı Yer: PBS

Caput

Şaperonlar

Beril Dursunkaya

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.