Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Ventrikül/Karıncık

Ventricle

Kalbin alt kısmında, vücudun anterior bölgesinde bulunan iki adet odacığın adıdır. Karıncık da denir.

Bazı omurgasız hayvanlarda bulunur. Omurgalıların arasında, balıklar ve amfibiler genelde tek bir ventriküle sahipken, sürüngenler, kuşlar ve memelilerin iki tane vardır.

İnsanlarda, karıncıklar kalbin altındaki iki odacıktır. Odacıkların duvarları ve özellikle sol ventrikül duvarları, atriyumun duvarlarından veya atriyumununkinden çok daha kaslıdır, çünkü kanın vücuda ve akciğerlere iletilmesi sırasında uygulanan kuvveti en çok hisseden yerler buralardır.

Kanın vücuttaki sirkülasyou ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kalp atış mekanizması ile iligili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Atriyum ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Brittanica

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/10/2019 03:22:18 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6910

“Aslen mühendis olacaktım. Ancak pratik gündelik yaşamı, sırf açgözlü bir maddi kazanç amacıyla daha da geliştirmek için yaratıcı zekamı harcama düşüncesi bana katlanılamaz geldi.”