Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Testosteron

Testosterone

Testosteron, cinsel ve üreme gelişiminde önemli olan bir erkek cinsiyet hormonudur. Kadınlar yumurtalıklarda ve adrenal bezlerde testosteron üretir fakat seviyesi erkeklerin yaklaşık onda biri ile yirmide biri kadardır.

Testosteron steroid veya anabolik steroid olarak adlandırılan androjen adı verilen erkek hormon sınıfına aittir. Erkeklerde testosteron, çoğunlukla testislerde ve az miktarda da adrenal bezlerde üretilir. Hipotalamus ve hipofiz bezi testosteron üretimini beraber kontrol altında tutar. Hipotalamus, hipofiz bezine ne kadar testosteron üretilmesi gerektiğini bildirir, hipofiz bezi de testislere bu mesajı iletir. Bu iletişimler, dolaşımındaki kimyasallar ve hormonlar aracılığı ile gerçekleşir.

Testosteron doğumdan önce erkek cinsiyet organlarının gelişmesinde ve ergenlikte ses derinleşmesi, penis ve testis boyutunun büyümesi, yüz ve vücut tüylerinin çoğalması gibi sekonder cinsel özelliklerin gelişmesinde rol oynar.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 04/12/2020 02:19:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6932

“Dünyaya nasıl göründüğümü bilmiyorum; ama ben kendimi, henüz keşfedilmemiş gerçeklerle dolu bir okyanusun kıyısında oynayan, düzgün bir çakıl taşı ya da güzel bir deniz kabuğu bulduğumda sevinen bir çocuk gibi görüyorum.”
Isaac Newton