Soy-içi üreme krizi

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Soy-içi üreme krizi

Inbreeding Depression

Akrabalar arası üreme dolayısıyla bu yolla oluşan döllerin hayatta kalma şansındaki azalma.

Kaynak: Dolgin et al., Elie S.; Charlesworth, Brian; Baird, Scott; Cutter, Asher D. (2007). "Inbreeding and Outbreeding Depression in Caenorhabditis Nematodes". Evolution 61 (6): 1339-1352. doi:10.1111/j.1558-5646.2007.00118x

Soy-içi üreme (Akraba Evliliği)

Ensest

Beril Dursunkaya

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.