Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Üremenin evrim için önemi nedir? Üremeyip ölümsüz olan bir popülasyonun evrimi sosyokültürel olarak nasıl etkilenir?

Bir şekilde bir popülasyon üreme ektinliğinden yoksun kalsa fakat ölümsülük kazansalar evrim sürecini teknoloji ve kültürel olarak nasıl etkiler?

'Ölümsüz' popülasyon belirli bir seviyenin üzerinde zekaya sahip bireylerden oluşuyorsa evrim söz konusu olabilir. Zira, sorunlara çözüm üreterek, fiziksel yapıları dahil olmak üzere zaman içinde kendilerini değiştirecekler, yani evrileceklerdir.

Puan Ver

Teknolojik ve kültürel olarak ne olur onu bilmiyorum ama evrimleşemezler.

En kısa tanımıyla evrim, popülasyon içi gen ve özellik dağılımlarının nesiller içerisindeki değişimidir.

Nesiller içindeki değişim: Evrimsel değişimden söz etmek için mutlaka en az 1 nesil geçmesi gerekir. Bir bireyin kendi ömrü (nesli) içerisinde geçirdiği hiçbir değişim evrimsel değildir. Ömrümüz içinde geçirdiğimiz değişimlere "gelişim" denir. Evrimsel biyoloji ile gelişimsel biyoloji iki farklı biyoloji sahasıdır.

Puan Ver

“İstisnalar kuralları sınar ve çürütür. Bu, bilimin kuralıdır. Eğer bir kuralın istisnası varsa ve bu istisna gözlenebiliyorsa, o kural hatalıdır.”