Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Testesteronun saç dökülmesindeki etkileri nelerdir?

Teşekkür
Hatırla (1)
Takip

Karmaşık örgü

Testosteron ve saç dökülmesi arasındaki ilişki karmaşıktır. Popüler bir inanç, kel erkeklerin yüksek testosteron seviyelerine sahip olduğudur, ancak bu gerçekten doğru mu?

Ulusal Sağlık Enstitüleri'ne (NIH) göre, erkek tipi kellik veya androjenik alopesi, ABD'de tahmini 50 milyon erkek ve 30 milyon kadını etkilemektedir. Saç dökülmesi, saç foliküllerinin büzülmesinden ve ortaya çıkan büyüme döngüsünden kaynaklanır. Yeni saçlar, hiç saç kalmayıncaya ve foliküller hareketsiz hale gelene kadar daha ince ve daha ince hale gelir. Bu saç dökülmesine hormonlar ve bazı genler neden olur.

Testosteronun farklı formları

Testosteron vücudunuzda farklı şekillerde bulunur. Vücudunuzdaki proteinlere bağlı olmayan “serbest” testosteron vardır. Bu, vücutta hareket etmek için en uygun testosteron formudur.

Testosteron ayrıca kandaki bir protein olan albümine de bağlanabilir. Testosteronların çoğu seks hormonu bağlayıcı globulin (SHBG) proteinine bağlıdır ve aktif değildir. Düşük bir SHBG seviyeniz varsa, kan dolaşımınızda yüksek bir serbest testosteron seviyeniz olabilir.

Dihidrotestosteron (DHT) testosterondan bir enzim ile yapılır. DHT testosterondan beş kat daha güçlüdür. DHT öncelikle vücut tarafından prostat, cilt ve saç köklerinde kullanılır.

Teşekkür

1. Trex

“Biyoloji, bir çeşit mühendisliktir.”
Daniel Dennett