Puan Ver
Puan Ver

Telefonların yaydığı radyosyon dalgaları zararlımıdır?

Telefonların yaydığı radyosyanın zararlı olmadığını bir yerden duymuştum bu doğru mu? Doğruysa neden zararlı değildir?

Tek başına elektromanyetik dalganın etkileri ele alındığında, uzun vadeli sonuçlara ulaşılamaz bu 1.

İkincisi, bir çok elektromanyetik alan, vücut tarafından IŞIK olarak algılanmakta. Bu da, gece- akşam, melatonin miktarını düşürmektedir. Hatta kortizol vs stres hormonlarının salınımını uyarabilir bu yolla.

Yani ne açıdan baktığına bağlı oluyor zarar - fayda durumu.

Bir çok otör, akıllı telefon KULLANMIYOR. Acaba niye?

Biz zararsızdır diyerek onlardan daha iyi biliyor olmuyoruz kısaca.

1. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/196632 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/196632
  2. https://www.researchgate.net/profile/Alpaslan_Turkkan/publication/312628249_Elektromanyetik_Alan_ve_Saglik_Etkileri/links/588735f84585150dde4d31c0/Elektromanyetik-Alan-ve-Saglik-Etkileri.pdf https://www.researchgate.net/profile/Alpaslan_Turkkan/publication/312628249_Elektromanyetik_Alan_ve_Saglik_Etkileri/links/588735f84585150dde4d31c0/Elektromanyetik-Alan-ve-Saglik-Etkileri.pdf

Elektromanyetik radyasyonun insan sağlığına zarar vermesi için frekansının yüksek olması lazımdır.Yüksek frekanslı radyasyon hücrelerde ki protein, DNA vs. de bulunan atomlardaki elektronları iyonize ederek kanserojen etki gösterir. Telefonlarımız ve pek çok elektronik eşyada düşük frekanslı radyo dalgaları kullanılmaktadır. Bunların insan sağlığına zararlı olduğuna dair bir kanıt bulunamamıştır.

Bu videoda daha ayrıntılı açıklamalar ve ileri okuma için kaynaklar gösterilmiştir.

“Hangi sihirli numara bizi zeki yapmaktadır? İşin sihri, içerisinde hiçbir sihrin bulunmuyor olmasındandır. Zekamızın gücü, doğadaki müthiş çeşitlilikten kaynaklanır. Tek ve kusursuz bir prensipten değil.”
Marvin Minsky