Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Son yıldız da söndüğünde ne olacak?

Evrenimiz içerisindeki yıldızlar doğar, yaşar ve söner. Peki son yıldız da söndüğünde ne olacak ya da evrenimiz son yıldız sönene kadar kendini tekrar yenileyecek bir patlamaya imza mı atacak?

Merhaba bu sorunun cevabı teorikte olsa ısı ölümü(büyük donma) dır. Burada bazı şartlar var karanlık enerji yokluğunda yassı veya hiperbolik senaryodur bu teori. Pozitif kozmolojik bir sabite ve kapalı evren modelinde yaşanacaktır. Bu teori yıldızların oluşmasını da sağlayan gaz miktarının bitmesiyle evrenin karanlığa bürünmesidir. Hawking ışıması ile yok olana kadar kara delikler bu evrenin hakimi olacaklardır. Isının ölümü bütün evren modellerinde minimum entropiye inmesi ile geçerlidir. Süregelen kuantum dalgalanmaları ve tünellenmeleri ile gelecek 10^10^56 yıl içinde yeni büyük bir patlama olabilir.

Puan Ver

• Yazar Yok. Evrenin Nihai Kaderi Ile Ilgili Bilgiler. (18 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 18 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bilge bir insan, tüm hukuk yasaları ortadan kalksa da aynı şekilde yaşamayı sürdürendir.”
Aristophanes