Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Shift yapabilen virüslere karşı ne gibi önlemler geliştiriyoruz?

Normal virüsler hızlı mutasyon geçirseler de aşısını geliştirebiliyoruz (en azından ben öyle biliyorum) peki shift yapan virüslere geliştirebiliyor muyuz. Dna'larını atlayarak okumaları onlara karşı aşı geliştiremememize sebep oluyor diye biliyorum. Peki bu tip virüslere karşı neler yapabiliyoruz?

Geliştirebiliyoruz.

Zaten "shift" de, "çerçeve kayması (frameshift)" adı verilen bir mutasyon çeşididir. Aşı geliştirmeyi en fazla zorlayan unsur, virüsün kültürde üretilme olanaklarıdır. Ne kadar zor üretilirse, o kadar zor araştırma yapılabilir.

1. Wikipedia Frameshift

“Biyoloji, birbiri ardına gelen ve her biri kendisinden öncekileri değiştiren mekanizmalar üzerine kuruludur. Occam'ın Usturası fiziksel bilimlerde çok kullanışlı olsa da, biyolojide uygulamak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.”
Francis Crick