Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön
Poyraz Sinangil
Üye

Paleontoloji fosil bilimi olmasına rağmen neden Antropoloji ondan ayrı?

Konu insan olunca mı antropoloji ve paleontoloji ayrılıyor? Öyleyse neden? Sonuçta paleontoloji fosil bilimi ve tüm fosillerle ilgili. Birçok paleontoloğun insan evrimi ve fosilleri hakkında çalışmaları var. Paleontologlar da aynı işi yapıyorken Antropolojinin var olma amacı ne?
Paleontoloji fosil bilimi olmasına rağmen neden Antropoloji ondan ayrı?
Tüm Reklamları Kapat
Alper Kaan Selçukoğlu
Genç bir bilimsever

Antropoloji, geçmiş ve şimdiki insanların incelenmesidir ve kültürel antropoloji, dilbilimsel antropoloji, fiziksel antropoloji ve arkeoloji dahil olmak üzere birçok farklı alt alanı kapsar. Dolayısıyla evet konu insan olunca antropoloji ve paleontoloji ayrılır çünkü işin içine kültür girer. Bahsettiğin gibi paleontoloji, fosillerin incelenmesidir ve soyu tükenmiş organizmaların davranışlarının, ekolojisinin ve evriminin yeniden inşasına odaklanır. Ancak paleontologlar insanın evrimini incelerken, daha çok insan olmayan organizmaların fosil kayıtlarına odaklanma eğilimindedirler. Antropoloji ve paleontoloji, geçmişi ve bugünü incelemek için farklı odaklara ve yaklaşımlara sahip oldukları için ayrı disiplinlerdir. Ama zaten iki alan arasında örtüşme gayet fazladır ve birçok antropolog ve paleontolog, insanların ve diğer organizmaların evrimini ve davranışlarını anlamak için birlikte çalışır.[1][2][3][4][5]

1. American Anthropological Association. What Is Anthropology? - Advance Your Career. Alındığı Tarih: 8 Ocak 2023. Alındığı Yer: American Anthropological Association | Arşiv Bağlantısı
  2. The American Association of Physical Anthropologists. What Is Biological Anthropology?. Alındığı Tarih: 8 Ocak 2023. Alındığı Yer: The American Association of Physical Anthropologists | Arşiv Bağlantısı
  3. G. Barney. Differences Between Paleontology, Archaeology, And Anthropology. Alındığı Tarih: 8 Ocak 2023. Alındığı Yer: Prezi | Arşiv Bağlantısı
  4. Smithsonian National Museum of Natural History. Anthropology. Alındığı Tarih: 8 Ocak 2023. Alındığı Yer: Smithsonian National Museum of Natural History | Arşiv Bağlantısı
  5. Paleontological Research Institution. Just A Moment.... Alındığı Tarih: 8 Ocak 2023. Alındığı Yer: Paleontological Research Institution | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Araba Camındaki Siyah Noktalar Ne İşe Yarıyor?
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
"İkinci Beyin": Vücudunuzdaki Yabancı Organizmalar, Beyninizi Nasıl Yönetiyor?
Arılar da İnsanlar Gibi
Arılar da İnsanlar Gibi "Jetlag" Hisseder mi?