Sorulara Dön

Oksidatif stres nedir ?

İnternette oksidatif stresi arattığımda çok bilimsel terimler ile karşılaştım bilmediğim moleküller radikaller vs. halk dilinden anlayabileceğim şekilde oksidatif stres ve sebep olduğu enflamasyon nedir ? teşekkürler :)
Tüm Reklamları Kapat

yaşamımızın temel kaynaklarından olan oksijen her durumda olumlu etki oluşturmaz. Bazı durumlarda oksidatif solunum sırasında oksijen gerektiğinden fazla oluşur ancak dokuları etkilemeden antioksidanlar tarafından durum düzeltilir. Düzeltmeye yeterli gelmediği durumlarda oksidatif stres durumu oluşur, hücreler ve dokular zarar görür. Hatta hücreler ölebilir, genetik bütünlük bozulabilir.

1. Yazar Yok. Sinirbilim.org. (16 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 16 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Tuncay Balkaya
Tuncay BALKAYA

Hucrelerimizde birkac farkli mekanizma ile reaktif turler uretilir. Bu reaktif turler oksijen, azot ve sulfur kokenlidirler. En cok arastirilan reaktif oksijen turleridir. Reaktif oksijen turleri, mitokondri ve diger enzim mekanizmalari ile uretilir. bunlar, superoksit anyonu, hidrojen peroksit ve hidroksil radikalleridir. Bu turlerin hastaliklarla iliskileri aciklanmis ve tedavi amacli hedefler yurutulmektedir.

Tüm Reklamları Kapat

Sorunuzun cevabine gelince, bu reaktif turlerin miktarlari hucre acisindan onemlidir. Azligi oksidatif strese, coklugu da hucrede ve hatta DNA da bozulmalara sebep olabilmektedir. Yapilan arastirmalar sonucunda, bu zararli etkilerine karsin, reaktif turlerin faydalari ve bazi akut hastaliklarin anlasilmasinda ve tedavi gelistirilmesinde katkilari oldugu tespit edilmistir.

1. Yazar Yok. Cysteine-Mediated Redox Signaling: Chemistry, Biology, And Tools For Discovery. (30 Mayıs 2020). Alındığı Tarih: 30 Mayıs 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Evrendeki Gizli Üst Boyutlar Nerede?
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
İlk Defa Ne Zaman Giysi Giydik?