Sorulara Dön

Nekroptozis ve Apoptoz arasındaki fark nedir?

1,617 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Nevran Derinler
1,330 UP
Hacettepe Üniversitesinde Araş. Gör Diş hekimiyim

Nekroptoz nekroz veya enflamatuar hücre ölümü için programlanmış bir formdur. Geleneksel olarak nekroz, apoptoz yoluyla düzenli olarak programlanmış hücre ölümünün aksine, hücresel hasar veya patojenlerin infiltrasyonundan kaynaklanan programlanmamış hücre ölümü ile ilişkilidir. Nekroptozun keşfi, hücrelerin nekrozu programlanmış bir şekilde yürütebildiğini ve apoptozun her zaman tercih edilen hücre ölümü formu olmadığını göstermiştir. Ayrıca, nekroptozun immünojenik doğası, bağışıklık sistemi tarafından patojenlere karşı savunmaya yardımcı olmak gibi belirli durumlarda katılımını desteklemektedir. Nekroptoz, virüs replikasyonunu kısıtlamak için viral caspase inhibitörlerinin varlığında hücrenin kaspazdan bağımsız bir şekilde "hücresel intihar" geçirmesine izin veren bir viral savunma mekanizması olarak iyi tanımlanmıştır.[2]

Apoptoz ise programlanmış hücre ölümünün ana tiplerinden biridir; genetik sistemde kodlanmış kendi kendini yok etme (özkıyım; intihar; suicide) programını içeren mekanizmanın aktifleşmesiyle tetiklenir. Çoğu hücrede bulunan “intihar” programının en önemli amacı, streslerden onarılması olanaksız zararlar gören, vücutta ihtiyaç duyulmayan veya anormalleşmiş hücrelerden kurtulmanın normal yoludur. Böylece ileride ortaya çıkabilecek komplikasyonlar önlenir[1]

Tüm Reklamları Kapat

Aradaki en önemli fark nekroptozun enflamasyon sonucu oluşurken; apoptozda enflamasyonun olmamasıdır.

1. Kumar V. (). ^ A B Kumar V, Abbas Ak, Aster Jc. Robbins And Cotran Pathologic Basis Of Disease. 9Th Edt., Elsevier Saunders, Philadelphia, 2015.
  2. Vanden Berghe T. (). Vanden Berghe T, Linkermann A, Jouan-Lanhouet S, Walczak H, Vandenabeele P (Şubat 2014). "Düzenlenmiş Nekroz: Apoptotik Olmayan Hücre Ölüm Yollarının Genişleyen Ağı". Doğa Değerlendirmeleri. Moleküler Hücre Biyolojisi. 15 (2). Ss. 135-47. Doi:10.1038/Nrm3737. Pmid 24452471..