Sorulara Dön
Jeoloji & Paleontoloji

Magma hareketleri dursaydı ne olurdu?

Levha tektoniği ve lavların hareketleri dolayısıyla afetler vs yaşanıyor. Eğer bu hareketler dursaydı insanlığa bir zararı olur muydu?

Magmanın yer altındaki konveksiyonel hareketlerinin durması için Dünyanın çekirdeğinin durması gerekiyor.

Dünyanın çekirdeği , gezegenimizin çok sıcak, çok yoğun merkezidir . Top şeklindeki çekirdek, serin, kırılgan kabuğun ve çoğunlukla katı olan mantonun altında yer alır . Çekirdek, Dünya yüzeyinin yaklaşık 2.900 kilometre (altında bulunur ve yaklaşık 3.485 kilometre yarıçapa sahiptir .

Dünyanın katmanları

Dünyanın çekirdeği Güneşin yüzeyi kadar sıcak ve bazı bilim insanlarına göre Dünyadan daha hızlı dönüyor. Hatta iç çekirdeğin çekim kuvveti yer kabuğundan 3 kat daha fazla!

Dünyanın katmanlarının kalınlıkları ve isimleri

Dünyanın çekirdeğinde demir ve diğer ağır elementler bulunuyor. Çekirdeğin dönüşü, sıcaklığı ve hareketleri sayesinde Dünyanın bir manyetik alanı var ve bu manyetik alan bizi Güneşin Rüzgarlarından, zararlı ışınlarından ve radyasyondan koruyor.

Güneş rüzgarları ve Dünyanın manyetik alanı

Dünyanın manyetik alanı olmasa Dünyanın yüzeyi Merkür gibi bir sıcaklığa sahip olurdu. Atmosfer yerinde duramazdı ve insanlar ilk olarak şiddetli radyasyon ve okyanusları silip süpüre ile ek kadar güçlü Güneş Rüzgar yüzünden dakikalar içinde yok olurdu.

Sorulara Dön