Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Karasal bitkilere geçiş nasıl olmuştur?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip (1)

Merhabalar. Bu soruyu anlayabilmek için öncelikle bitkilerin nasıl oluştuğunu kavramamız gerekmektedir. Bitkilerin evrimi bundan 3,5 milyar yıl öncesinde evrimleşen siyanobakterilere dayanmaktadır. Siyanobakteriler fotosentez yapan ilk canlılar olarak bilinmektedir. Endosimbiyotik teoriye göre zamanla ökaryot hücreler oluşmaya başlamış ve siyanobakteriler serbest bir şekilde yaşamak yerine ökaryot hücrelerde organel olarak işlev görmeye başlamışlardır. Zamanla ökaryot hücrelerin içindeki siyanobakteriler kloroplastlara evrimleşmiştir. Bu durumun sonucunda da ökaryotlar da fotosentez yapmaya başlamış, kloroplastların ve ökaryotların da evrimlerinin devam etmesiyle ökaryotik yeşil algler oluşmuştur.

Yaklaşık 400 milyon yıl önce, tatlı sularda yaşayan yeşil algler karaya çıkmaya başlamış ve zamanla kıtaları işgal etmeye başlamışlardır. Sonrasında ise yapraklar ve köklerin oluşmasıyla karasal bitkiler evrimsel süreçlerine devam etmişlerdir.

Detaylı bilgi edinmek isterseniz yararlandığım kaynakları aşağıya bırakıyorum. İyi günler.

Teşekkür (2)

“Biyolojik zekanın son derece kısa ömürlü olduğu kanaatindeyim. Eğer ki bir gün yapay zeka ile yüzleşirsek o, yapısı gereği biyoloji-ötesinde olacaktır.”
Martin Rees