Sorulara Dön
Jeoloji & Paleontoloji

Jeolog olmak istiyorum fakat nereden başlamalıyım bilmiyorum, yardımcı olabilir misiniz?

Jeolojiye genç yaştan itibaren başlamak istiyorum ama nereden başlayacağımı, hangi kitaptan veya makaleden başlayacağımı bile bilmiyorum. Geçen sefer yazdığımda Hüseyin Açar isimli bir arkadaş: "Bu konuyla alakalı kitaplar, makaleler, bilim insanları vs. araştırıp okumalısın demişti lakin benim de sorunum nereden başlayacağımı bilememem. İnternetten araştırma yapmaya kalksam kimin güvenilir kimin yanlış veyahut doğru olduğunu bilemem ki. Yardımcı olmanızı diliyorum, iyi günler! :)

https://www.youtube.com/watch?v=iG-dfI93ZPk bu Celal Bey'in bir videosu internette hakkında biraz araştırma yaparsan hayatını jeolojiye adamış bir bilim insanı olduğunu fark edersin. Onun kitaplarını ve makalelerini de okuyarak yeterli bilgiye erişebileceğini düşünüyorum-ayrıca Evrim Ağacı youtube kanalında onun birçok videosu mevcut hadi kolay gelsin-

Ek Bilgi:İTÜ jeoloji mühendisliği Türkiye'nin en iyi jeoloji bölümlerinden biridir düşünebilirsin

Makaleleri ve kitapları okumak bu işin en temeli ama oradaki yazılanları anlamak için genellikle bilgi ve terim birikimi olması gerekiyor yoksa algılayabilme konusunda sıkıntı çekersin.Bunun yanında makalelere göre daha anlaşılabilir seviyede belgeselleri araştırmanı ve onları izlemeni tavsiye ederim.Jeoloji, "Yer bilimi" demek olduğu için en başta yerin nasıl oluştuğunu düşünmeye ve araştırmaya başlayabilirsin.Evren ve gezegenler nasıl oluştuğu hakkında çok güzel akıcı ve görselliğe doygun belgeseller mevcut.Bunları yapmanla birlikte kafanda biraz daha yerleşecek ve sorgulayarak araştırmaya devam etmek için sana bir ön ayak oluşturacak.Devamında da gezegenin nasıl evrimleştiği ve hep bir değişim içinde olduğunu anlatan belgeselleri arayıp bulmanı tavsiye ederim.Ve aslında bilimlerin özellikle Jeolojinin diğer bilimlerle birlikte daha net anlaşılabileceğini unutma.Bu nedenle dünyanın oluşumundan sonra canlılığın nasıl oluştuğunu ve günümüze kadar nasıl evrimleştiğini araştırmanı tavsiye ederim.Canlılığın nasıl başladığı, nasıl devam ettiği, bazı türlerin yok olup; neden bazı türlerin günümüze kadar geldiği...Bu soruları az çok nedenleriyle birlikte kafanda oturttuğunda Jeolojıyı anlaman daha kolay olacaktır.Sonrasında fosil kavramıyla karşılaşacaksın ve bunların neden fosilleştiklerini öğreneceksin ve Jeolojinin dallarından olan Paleontolojıye giriş yapacaksın.Ve şimdi de gördüğün gibi işin içine girdikçe farkına varmadan kendi kendine ilerlemeye devam edeceksin.

Benim hoşuma giden bir de kitap tavsiyesi bırakayım:FOSİL AVCSI (SHELLEY EMLİNG)