Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Hindistan'da alt kastlardan olan kadınlar, üst kastlardan erkeklerle evlendiriliyor mu?

Evrim ağacının tavsiye kitaplarından olan kızıl kraliçe isimli matt ridley kitabında hindistanda düşük kastlardaki kadınların üst kastlardan erkeklerle evlendiği yazılmış. Bildiğim kadarıyla bu gerçek dışıdır , hint kast sistemi tamamen kapalı, sistemdir kastlar arası evlilik, geçiş vb tamamen yasaktır. Yanlışım varsa düzeltin.

Evet, The Hindu gazetesinde de yazıldığı üzere, Hindistan'da (özellikle de son dönemde) inter-kast evlilikleri (kastlar arası evlilik) giderek yaygınlaşıyor ve şu anda %5 civarına ulaşmış halde. Bu ne kadar süredir devam ediyor tam bilmiyorum ama eminim eskiden de vardır (belki daha nadir olsa da).

Şahsi bir not: Ancak Ridley'in genel olarak sosyoloji yorumlarını çok fazla ciddiye almamakta fayda var; çünkü pek de kabul görmeyen açılardan ele alıyor bu konuyu. Daha ziyade biyolojik tarafına odaklanıp, alabileceğiniz kadarını alıp, sosyolojik açıklamalar konusunda daha geniş, daha bilimsel ve daha modern perspektiften bakan kaynaklara yönelmenizi tavsiye ederim.

Puan Ver

Bir kitapta hata var olması demek,o kitabın bütününün yanlış olduğu anlamına gelmez,bilim yanlışları kullanarak doğruya götürmeyi amaçlar,evrim ağacındaki hiç kimse (çağrı mert bakırcı dahil) kendinin mutlak doğruları bildiğini ve hatasız olduğunu iddia etmiyor,elbette ki yanlışlar olabilir,her bilim insanının olmuştur,bu yanlışlar yarında olacak,önemli olan o yanlışlar sayesinde doğruyu bulabilmek,o yüzden bu kadar detaylara ve yanlışlara çok takılmayınız..Lamarck da bir bilim insanıydı ama yanlışları vardı,ama bu onun bilim insanı olmadığını göstermez,değersiz olduğunu göstermez.

Puan Ver

“İnsanlar zalimken kuzu, boyun eğerken kurt gibi gözükür.”
Carl von Doren