Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Güneş ışınları alerjik tepkimeye neden olur mu?

Küçük yaşlardan bu yana kendimde fark ettiğim bir şey var acaba dogrumu? Sizede sormak istedim. Ben güneşe baktığımda veya bir ışık suzmesine baktığımda hapşuruyorum ve burnum kızarıyor acaba fotonlara alerjim olabilir mi?

Dört gün önce Evrim Ağacı tarafından tam da bu konuyla ilgili bir video paylaşıldı. Söz konusu durum tamamen genetik bir mutasyondan ileri gelmektedir. Konuyla ilgili olarak kaynaklara Evrim Ağacı'nın makalesini ve videolu anlatımını ekliyorum. Merak ettiğiniz konular çoktan yanıtlanmış olabilir, o sebeple soru sormadan önce ufak çaplı bir araştırma yapmanız erişmek istediğiniz bilgiye daha hızlı erişmenizi sağlayabilir.

1. Evrim Ağacı Güneşe Bakınca Neden Hapşırırız
  2. Evrim Ağacı Fotik Hapşırma Refleksi

“Her ne kadar doğanın bir türü yaratabilmesi için binlerce veya milyonlarca yıl gerekse de, insanın o türü yok etmesi için birkaç düzine yıl yeterlidir.”
Victor Scheffer