Puan Ver
Puan Ver

Genelde arkeoloji çalışmalarında gördüğüm karbon 14 atomu ile yapılan deneylerde bir nesnenin yaşı nasıl bulunur?

Ve bu deney için üzerinde çalışılması gereken şeyin cansız mı olması gerekir? Öyleyse neden? Teşekkürler

C14 toprak veya taş çanak çömleklerin yaşı bulunmuyor. Nitekim toprağın yaşı dünya ile yaşıttır. Bu gibi şeylerin yaşını bulmak için bulunduğu katmandaki diğer hayvansal bitkisel kalıntılara bakılarak tahmini bir sene hesaplanıyor. Yani organik cisimlerin yaşı C14 metodu ile hesaplanabiliyor sadece.  Bunun sebebi de biyolojik canlıların yaşamları boyunca C14 ve Oksijen ile birleşerek karban dioksiti benimsemiş olmasıdır. Öldükleri zaman bu C14 bulunduğu katmanda çözünmesi sayesinde o katmandaki diğer buluntuların yaşı tahmin edilmektedir.

1. Mühendis Beyinler Buradan konu hakkında daha detaylı bilgi vermektedir.

“Bilim, evinizin üst katındaki kaliteli bir mobilya gibidir. Tabii eğer zemin katta sağduyuya sahipseniz.”
Oliver Wendell Holmes