Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evrim antropoloji için neden önemli?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Evrim olmaksızın Antropolojinin pek çok dalı tamamen anlamsızlaşacaktır.

Biyolojik antropoloji (ya da fiziksel antropoloji), biyolojik evrim, kalıtım, uyum ve varyasyon, primat morfolojisi ve insan evrimine ilişkin fosil kayıtları inceleyen bir bilim dalıdır.

Bu bilim dalının tanımı gereği tamamen Evrimsel Biyolojiye muhtaç olduğunu söylemeye gerek yoktur sanırım.

Ya da aynı şekilde Kültürel antropoloji , toplumun ve toplum birey ilişkisinin tarihsel gelişimini incelemek ve ortaya koyduğu veriyi bilimsel olarak temellendirebilmek için Kültürel Evrimimizi bilmek ve anlamak zorundadır.

Gerçekten Evrim Teorisi olmaksızın insana ve yaşama dair bildiğimiz hemen her şey birbiri ile alakasız bilgi yığınları olarak kalırlardı. İşte bu yüzden Evrim Teorisi Sadece Biyolojinin değil neredeyse tüm bilimlerin bel kemiği olma niteliğine kavuşuyor bence.

Teşekkür (1)

“İşte size Dünya'daki görevinizin tamamlanıp tamamlanmadığını anlamak için çok basit bir test: Eğer ki hayattaysanız, henüz tamamlanmadı!”
Richard Bach