Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenin kanunları avengers filmindeki taşlar gibi belirli objelere bağlı olabilir mi? Çok gelişmiş bir medeniyet olursak bunu yapabilir miyiz?

Öncelikle bunun için uygarlık türlerini öğrenmemiz lazım bunlar ise Kardashev Ölçeği’ne göre;

Tip 0

Alt Evren Kültürü - Bu medeniyet enerji ve ham maddelerini ahşap, kömür ve yağ gibi organik esaslı kaynaklardan çıkarır. Böyle bir uygarlık tarafından kullanılan herhangi bir roket mutlaka kimyasal tahrik sistemine bağlı olacaktır. Bu tür yolculuk fazlasıyla yavaş olacağından, bu düzeyde bir uygarlık (çoğunlukla) kendi gezegeniyle sınırlı kalacaktır.

Tip I

Gezegensel Kültür - Bu medeniyet, şu an Dünya üzerinde bulunanlardan biraz daha gelişmiş olacaktır. Gezegenlerindeki enerji çıktısının tümünü ustalıkla kullanabileceklerdir. Bu medeniyet, bizden binlerce yıl daha gelişmiştir. Böyle bir toplum, büyüyen nüfusunun enerji taleplerini karşılamak üzere yıldızının enerjisini toplayıp depolayıp kullanabilir. Bu durum, bu statüye erişebilmemiz için mevcut enerji üretimimizi 100.000 kat artırmamız gerektiği anlamına geliyor. Bununla birlikte, tüm Dünya'nın enerjisini kullanabilmemiz, aynı zamanda tüm doğal güçleri kontrol edebileceğimiz anlamına gelecektir. Öyle ki, insanlar volkanlar, hava durumu ve hatta depremleri kontrol edebilir (en azından fikir böyle). Bu türden yeteneklerin elde edilebileceğine inanmak zor olsa da sonraki Tiplerle karşılaştırıldığında bunlar basit ve ilkel seviyeler olarak kalıyor.

Tip II

Yıldızlararası Kültür - Bu uygarlık, tüm yıldızların gücünü kullanabilir (sadece yıldız ışığını enerjiye dönüştürmekle kalmaz, yıldızın kontrolünü de yapabilir). Bu senaryo için önerilen en popüler yöntem "Dyson Küresi"dir. Bu cihaz, yıldızın her bir santimini kapsayacak ve enerji çıktısının çoğunu toplayıp bir gezegene daha sonra kullanım için depolama amaçlı aktarabilecektir. Alternatif olarak, yıldızın füzyon gücü, bu medeniyet tarafından ihtiyaçlarını karşılamak için büyük ölçekli bir reaktör olarak kullanılabilir.

Diyelim ki Kardashev Ölçeği’ne göre en gelişmiş medeniyetiz ve tüm yıldızların gücünü kullanabiliyoruz vs. vs. yine de gördüğümüz üzere evrenin kanunları medeniyet skalasının en üst basamağında yer alsak bile belirli objelere bağlı olmasının medeniyetin gelişmişliği ile alakası yoktur.

Şimdi ise gelelim filmde ki sonsuzluk taşlarına.;

Ruh Taşı

Bu taşı kontrol eden kişi ya da güç, varlıkların ruhlarını ele geçirip onları Ruh Dünyası’na atabiliyor. Ruhları hapsedebilme, ele geçirebilme olayı yani. İmana getiren taş da diyebiliriz. MCU’da şimdilik adı geçmese de ana hikayede büyük rolü olan Adam Warlock’un kontolünde olan bu taş, yine MCU’da henüz yüzünü göstermedi. Adam Warlock’un Marvel’ın bir nev-i İsa’sı, cizıskraystı olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Kendisini yukarıda Thanos’a diğer yanağını çevirtirken görebilir, alnındaki taşa da dikkat edebilirsiniz.

Zaman Taşı

Zamanı bükmeye yarıyor. Akıllara zarar bir özellik olduğu aşikar. Yine bu arkadaş da MCU’da henüz karşımıza çıkmadı. Bu iki taşın, ilk Infinity War’a kadar bir şekilde karışımıza çıkacağını düşünüyoruz. Earth -616’da Runner’ın elinde olması gerekiyor.

Güç Taşı

Guardians of the Galaxy’de karşımıza çıkıyor. Orb’un içinde bulunan güç taşı, onu tutan kişiyi öldürecek kadar güçlü. Guardians of the Galaxy’de Orb’un ve güç taşlarının hikayeleri uzunca anlatılıyor. Şöyle diyelim, bu taşla gezegen falan patlatabiliyorsunuz. Kullanmak için de yarı tanrı olmanız ya da çok iyi bir arkadaş grubuna sahip olmanız gerekiyor.

Zihin Taşı

İlk Avengers filminde Loki’nin en tatlı trollüklerinden biri de asası yardımıyla Hawkeye’a siyah lens takıp friendly fire’ı açtırmasıydı. Tabii ki bunu da onun zihnini kontrol ederek yaptı. İkinci filmde bu taş bir şekilde Vision’ın alnına kondu. Akıl oyunları oynarken işe yarayan bir taşken Vision’a güç vererek MCU’da bizimkilerin en çok işine yarayan taş oldu.

Gerçeklik Taşı

“Thor: Karanlık Dünya”da, sıvı-gaz karışımı Aether olarak karşımıza çıktı. Kötü elflerden kurtarıldı ve The Collector’a iletildi. Bu taş, gerçekliği bükmenize yarıyor. Hem zaman taşına hem de gerçeklik taşına sahip olunca yapabileceklerinizi bir düşünün. Gerçeklik taşını yalnızca aklı başında kişiler kullanabiliyor. Akıl sağlığınız yerinde değilse, zaten doğru düzgün algılayamadığınız gerçeği bir de manipüle edemiyorsunuz. Bizce mantıklı.

Uzay Taşı

Tesseract’ın içinde bulunan bu sonsuzluk taşı, birçok kez Marvel filmlerinde boy gösterdi. Bir nevi portal ve yıldızlararası kolay taşımacılık amacıyla kullanılabildiğini ilk Avengers’da gördük. Mesela, bu taş bütün bir Chitauri ordusunu dünyaya ışınlayabiliyor.

Taşları tek tek incelediğimiz zaman tip-2 bir uygarlık olduğumuzu varsayalım enerjiyi tek bir objenin üzerinde toplarsak güç taşına benzer bir obje üretmemiz mümkün lakin bunun da evrenin kanunlarını değiştirecek bir obje olması olası değil ve şuan ki bilimsel verilerimize göre mantık dışıdır.

Puan Ver

“Henüz insanlığın başındayız. Çeşitli problemleri çözmekte zorlanmamız çok normal. Önümüzde yüz binlerce yıl var. Bize düşen, yapabileceğimizi yapmak, öğrenebileceğimizi öğrenmek, çözümleri geliştirmek ve geleceğe aktarmaktır.”