Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenimizin çok büyük başka bir evrenin küçücük bir parçası olma ihtimali nedir?

Nasıl ki içimizde bakteriler var, bizim evrenimiz de başkabirinin içinde bir bakteri olamaz mı?? Orkun uçar'ın romanlarındaki gibi şeyler??

Hayır böyle birşey olamaz. Nedeni ise Büyük patlama teorisiyle ile evrenimizin kendiliğinden oluşmasıdır . Ama böyle birşey olabilir Evrenimiz Başka bir evrenin parçalarından maddelerinden var olmuş olabilir Karadelikle ilgili bir teoride okumuştum . Ama Evrenimiz Başka bir evrenin küçücük bir parçası olamaz . Zaten Çoklu evrenler kuramı bunu söylüyor .

Enflasyon Teorisi‘Patlamadan hemen sonra uzayın üstsel genişlemesiyle ilgili bir teoridir. Enflasyona maruz kalınan çağ büyük patlamadan 10⁻³⁶ saniye sonra 10⁻³³ ile 10⁻³² saniyeleri arasında sürdü.

Ancak bu teoriler büyük soruları çözümsüz bırakıyor.

Örneğin: Büyük patlamaya ne neden oldu?

Enflasyonun sona ermesine ne sebep oldu?

Ya da AndreiLinde’nin dediği gibi enflasyon her zaman evrenin başka noktalarında devam eden bir süreç mi ?

Görünüşe göre evrenin genişlemesini hızlandırmasına neden olan gizemli karanlık enerjinin kaynağı nedir?

Evrenimizin tamamen bir kara delik içinde yer aldığı fikri, bu sorunlara ve daha pek çok şeye cevap vermektedir.

Puan Ver

“Bizler, ortalama bir yıldızın etrafında dönen, önemsiz bir gezegeni üzerinde bulunan, fazlaca gelişmiş bir maymun türüyüz. Ancak biz, Evren'i anlayabiliyoruz. Bu, bizi özel kılıyor.”