Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünyanin cekirdegi ne zaman tamamen soguyacak? Sonucunde ne gibi etkileri olacak?

Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip (1)

Merhabalar. Dünya'nın çekirdeği çok büyük bir ihtimalle soğuyamayacak. Çünkü Dünya'nın çekirdeğinin soğuması için gereken süre Güneş'in kalan ömründen daha uzun. Dolayısıyla çok büyük bir ihtimalle Dünya'nın çekirdeği soğuyamadan Güneş ömrünün sonuna gelecek, genişlemeye başlayacak, eninde sonunda Dünya'yı yutacak ve tüm gezegen buharlaşacak. Bu senaryonun dışında bir ihtimal daha bulunmakta.

Bildğiniz üzere galaksimizde bir yıldız sistemine bağlı olmayan ve yıldızlararası adeta başıboş şekilde dolaşan haydut gezegen adını verdiğimiz sadece bizim galaksimizde sayıları milyarları bulabilecek gezegenler bulunmakta. Eğer ki gelecekte bu gezegenlerden birisi Güneş Sistemimize girer ve Dünya'mızı, Güneş'in yörüngesinden çıkarırsa o zaman Dünya'nın çekirdeği soğuyabilir. Böyle bir durumda gezegenimizin çekirdeğinin tamamen soğuması 91 milyar yıl alacak ve gezegenimiz başıboş bir şekilde gezen bir kaya parçasından başka bir şey olmayacak. Fakat dediğim gibi bu senaryonun gerçekleşme ihtimali çok çok düşük. Dünya'nın sonu muhtemelen 4.5 milyar yıl sonra Güneş'in ömrünün bitmesiyle gerçekleşecek.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Bilimle kalın.

Teşekkür (2)

1. Stack Exchange
  2. Wikipedia Haydut gezegenler

“Öğrenen ancak düşünmeyen bir kimse kaybolmuştur. Düşünen ancak öğrenmeyen bir kimse tehlikededir.”
Konfüçyus