Sorulara Dön
Anonim_2099 Anonim_2099
Üye

Dünya tarihindeki en önemli yıl hangi yıldır?

Dünya tarihindeki en değerli veya en önemli günü veya yılı hangi yıl olabilir?
442 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
İlhan Taşlı
Egzistansiyalist

Yaklaşık 4 milyar yıl önce (kesin tarih söylemek mümkün gözükmüyor) bakterilerin ilk ataları olan tek hücreli küçük mikroorganizmaların Dünya'ya merhaba dediği gündür. Bu sadece Dünya tarihinin değil, galaksimizin bile en önemli yılı olabilir.

Tuğrul Yıkılmaz
Lise öğrencisiyim

Bu kişiden kişiye değişebilir (siyasi,dini vb sebeplerle) ama bana göre insanlık tarihindeki en önemli gün fransız ihtilalinin yaşandığı gün olabilir. Bu sadece demokrasinin gelmesiyle ilgili bir şey değil aslında konuya derinlemesine baktığımızda pek çok devletin yıkılması, milliyetçiliğin popülerleşmesi satesinde ulus-devlet kavramının ortaya çıkması gibi çok fazla şeyin sebeplerinden biridir. Ayrıca bu gibi akımlar sahesinde ırkçılık öncelikle avrupada tepe noktasını gördü ve Hitler gibi şahıslar türedi. Ama bilimsel açıdan bakarsak ya tacir ya bilim insanı olmak zorunda kalan yahudilerin içinden onlarca bilim insanı çıktı.

Bence diğer önemli yılda reformun Almanya da ortaya çıktığı yıl olabilir . Çünkü reform skolastik düşünceyi yıkarak rönesansa da ön ayak oldu.

Ahmet Arlı
Tarih Öğrencisi

707 yılı olabilir. Sebebi Mıng Şa savaşinın taşanması. Bu savaş orhun kitabeleleinde geçen bir savaştır. Bu savaş olmasa belki orhun kitabeleri yazılmayacaktı ve türk tarihi daha karanlık ve gizemli bir hal alacaktı. (Çin kaynakları hariç yoksa çok fazla çin kaynağı vardır fakat çinlilerin bakış açısı ile yazılmışlardır). Bundan dolayı 707 yılıdır. En azından türk tarihi için elzem bir olayın olmasından dolayı elbetki kişiden kişiye değişen bir sualdir bu.

Sorulara Dön
Kırmızı Gören Boğalar Neden Sinirleniyor?
Spiderman Gerçek Olabilir mi?
Bilmeden Sahip Olabileceğiniz 10 Anormal Özellik!
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?
Gizemli
Gizemli "Benford Yasası", Seçim Hilelerini İspatlamakta Nasıl Kullanılır?