Sorulara Dön
Tıp, Sağlık & Ezcacılık

Covid-19 tedavisinde verilen "Favicovir" nasıl bir ilaçtır ?

Covid-19 tedavisinde sıklıkla verilen ve ilk gün toplam 16 tablet içilmesini tavsiye edilen "Favicovir" nasıl bir ilaçtır ? tedavi edici mantığı nedir ve yan etkileri hakkında yeterli çalışmalar mevcut mudur ?

Favicovir aslında favipiravir adlı ilaçın biyoeşdeğerlikli Türk menşei markasıdır.

Favipiravir'in etki mekanizması : Favipiravir hücrelerde aktif bir fosforile forma dönüştürülür ve viral RNA polimeraz tarafından bir substrat olarak tanınır, böylece RNA polimeraz aktivitesini inhibe eder. Bu nedenle, favipiravir bir RNA virüsü olan SARS-CoV-2 üzerinde potansiyel antiviral etkiye sahip olabileceği düşünülmüştür.

Toplam 80 hastanın (deney grubu ve kontrol grubu dahil) ilk sonuçları, favipiravirin, lopinavir+ritonavirinkinden daha güçlü antiviral etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Favipiravir tedavi grubunda anlamlı bir advers reaksiyon görülmemiştir ve lopinavir+ritonavir grubundan anlamlı olarak daha az yan etki göstermiştir.

Favipiravirin yan etkileri:

En sık gözlenen yan etkiler: diyare, serum ürik asit düzeyinde artış, serum transaminaz (ALT, AST, ALP) ve total bilirubin düzeylerinde artış ve nötrofil düzeyinde azalmadır. Sindirim sistemi yan etkileri (bulantı, gaz artışı) ve psikiyatrik semptomlarda görülebilir. Gebelikte kullanılmamalıdır; teratojeniktir. Süte geçer.

• Sağlık Bakanlığı. Covid-19 (Sars-Cov2 Enfeksiyonu) Tedavisinde Kullanilacak İlaçlara İlişkin Bilgilendirme. (21 Kasım 2020). Alındığı Tarih: 21 Kasım 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı