Sorulara Dön
Tıp, Sağlık & Ezcacılık

Covid-19 hastalığını geçirenler tek doz mu çift doz mu aşı olmalı?

Hollanda’da şu an önceden enfekte olanlara tek doz yapılıyor fakat hangisi daha iyi?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip (1)

Covid’den sonra iki doz olmanın bir zararı yok ve delta varyantına daha dirençli koruma sağlayabilir. Artı, seyahat ve bazı iş yerleri tam aşılanma (yani iki doz) istiyor.

Bu yüzden 2 dozu tamamlamak bazı yerlerdeki aşı zorunluluğunun önüne geçebilir.

Öte yandan henüz kesin bilgi yok diye, diğer varyantlara covid + 1 doz yeterli diye, ve aşılanmayanlara aşı kalsın diye tek doz olmayı tercih edebilirsiniz.

14 Haziran'da Nature'da yayınlanan bir makale , COVID-19 olan insanlar için tek bir atışın gerekli olabileceğine dair en yeni kanıtlardan bazılarını sunuyor . New York City'deki Rockefeller Üniversitesi'ndeki ve başka yerlerdeki bir araştırmacı ekibi, pandemi sırasında virüsü erken kapmış 26 kişiyi inceledi. Hepsine daha sonra en az bir doz Pfizer-BioNTech ya da Moderna aşısı verildi, her ikisi de haberci RNA'ya dayalı.

Araştırmacılar, katılımcıların, virüsün hücrelere girmesini engelleyebilecek güçlü bağışıklık molekülleri olan 'nötralize edici' antikor düzeylerini analiz ettiler. Şu anda, bir kişinin nötralize edici antikorlarının miktarı ve gücü, o kişinin enfeksiyon ve hastalıktan korunup korunmadığını değerlendirmek için en iyi belirteçlerdir - bilim adamları hala antikor seviyelerinin bağışıklık koruması için gerçekçi bir yedek olarak hizmet edebileceğini doğrulamak için çalışıyorlar. .

Teşekkür (1)