Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Biyolojiden ilerlemek istiyorum ama hangi bölümü seçmem gerekiyor?

Merhaba, Biyoloji'ye ilgim var ve üniversitede ilgili bir bölüm okumak istiyorum ve ODTÜ şuan da en çok istediğim üniversite ve baktığım zaman biyoloji okuyabileceğim 2 bölüm var bunlar da "Moleküler Biyoloji ve Genetik" ve "Biyoloji" bunlardan hangisini seçmem benim için daha iyi olur bilgili birinden yorum bekliyorum teşekkürler.
Soruyu Soranın Seçtiği Cevap

Tıp okumanı, tıp okuduktan sonra tıbbi temel bilimlerde ilerlemeni tavsiye ederim.Tıp okuduktan sonra işsiz kalma sorunun asla olmaz.Tusta temel bilimler(biyokimya,fizyoloji,mikrobiyoloji...vs. gibi) üzerine uzmanlık alıp ilerlersin aklında hala doğa bilimleri(zooloji,botanik,ekoloji... vs. gibi) kalırsa doğa bilimleri ile ortak çalışmalar yapabilirsin. Üniversitelerin en iyi biyoloji ve moleküler biyoloji bölümlerinden mezun olsan bile özel sektörde işin asla garanti değil.Kaldıki biyolog ve moleküler biyolog istihdamı hem devlette hem özel sektörde çok sınırlı, bakanlıklar ve tübitak önüne geleni bursiyer olarak almıyor.Okul bittikten sonra nitelikli sana gelir getiren garantili bursunun olması lazım .Yoksa yurtdışına gitmek zorundasın.Yurtdışında tanıdığın varsa git.Yurtdışı bursları alırım,oraların kültürüne hızlı uyum sağlarım ,sağlıklı bir şekilde yaşarım,orda da geri dönmemek üzere işimi de bulurum diyorsan gitmelisin.Türkiye'de yaşamaya niyetli isen biyoloji ve mbg bölümleri show, öğrencilerinin %50 si işsiz.%40 'ı alan dışı işte çalışıyor.%10 u sadece kendi alanında çalışıyor.Branş öğretmeni atamaları ise daha yeni 150 yi gördü.Sınava 6000 biyolog ve biyoloji öğretmeni giriyorsa bunun 150 sini atıyor devlet.Özel sektörde biyoloji öğretmeni alımı da çok çok az.Birkaç kere sınava hazırlan sadece büyük devlet üniversitelerinde ya da en iyi özel üniversitelerde tıp oku, bunun dışında ftr,beslenme ve diyetetik gibi sağlık bilimlerinden de bölümler yazma.Bu tarz bölümler malesef gecekondu üniversitelerinin para kazanmak için öğrencileri kandırmak için yaptığı reklamdan ibaret.Pdr bunları bilmez,üniversitelerin dünya üniversiteleri arasındaki yerlerini,sıralamalarını,kalite makale ve atıf sayılarını bilmez.Pdr ve sınav-tercih danışmanlığı yapan öğretmenler; dışı seni içi beni yakan yeni açılan kalitesiz rezidans üniversiteleri, moleküler biyoloji,beslenme ve diyetetik,fizyoterapi gibi bölümleri para kazanma aracı olarak kullandığını bilmez. Son birkaç senede birçok düşüncesiz zenginin, daha çok para kazanmak için kurduğu kolejden bozma özel üniversiteleri ile pazarlama aracıdır moleküler biyoloji,ftr,beslenme ve diyetisyenlik bölümleri.İçinde biyoloji,moleküler biyoloji geçipte garanti istihdam olanağı sunan tek meslek tıptır.İster kötü üniversitede oku ister iyi üniversitede her halukarda doktor olarak devlete atanırsın.Mobing olayı vs. ise her meslekte var sadece covidden dolayı çok çalışmak zorunda kaldılar.Yök'ün seyirci kaldığı,devletinde tüm dünyaya bizim çok fazla üniversitemiz var diye haykırdığı kalitesiz sosyal bilim politikalarından bir tanesidir balon üniversiteler.Üniversitelerle ilgili ciddi çalışmalar yapan Erhan hocanın makalesine erişebilirsin kaynakça kısmından.

1. Erhan Erkut. Üniversite Kurma Ekonomisi. (13 Mart 2021). Alındığı Tarih: 13 Mart 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
Muhsin Alperen Yılmaz
Biyoloji Öğrencisi

İş bulmak için üniversite mi okunurmuş? O 1980’lerin türküyesinde kaldı. Temel bilimleri bu kadar yerden yere vurmamak lazım. En nihayetinde bu platformun idari kadrosu ve emekçileri temel bilimler kökenli. Ve hiç kimse de ne aç değil ne de açıkta. Herkes tıp okumak zorunda değil! Sen arkadaşım, biyolojiye ilgin varsa bu çağda artık üniversitenin bir anlamı kalmadı. Sadece tıpı öven zihniyetin müdavimleri böyle düşünüyorlar ve umarım onlar da azalarak biterler. İngilizcen ve merakın olduktan sonra biyoloji alanında ilerleyrbildiğin kadar ilerlersin. Mbg mi yoksa biyoloji mi dersen de; kapsamlı bir biyoloji eğitimi istiyorum diyorsan biyolojiyi. Yok, ben daha mikro düzeyde belli alanlarda ilerlerim diyorsan da mbg derim. Unutma, her ne kadar isimleri farklı görünse de biyo-mbg arasında sadece belli ders farklılıkları var o kadar.

H. Kumsal Taştepe
Yazar-Çevirmen

Merhaba Mert,

Biyoloji, daldan ziyade başlı başına bir ağaç. İçinde çok fazla konu ile ilgilenen dallar barındırıyor. Öncelikle biyolojide hangi konulardan zevk aldığını bulmalısın, daha sonrasında o konu veya konuların biyolojinin hangi dalları ile ilişkili olduğunu araştırmalısın. Nihayetinde sevdiğin dalın hangi lisans programıyla daha fazla bağlantılı olduğunu bulup onu seçmelisin.

Bu Reklamı Kapat