Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Bir insanın bilincinin tamamı kopyalanıp başka bir yere aktarılabilir mi?

Kayıt yapılan andaki bütün anılar ve düşünceler dijital ortama aktarılabilir mi? Beyindeki her olayın nöronlar arası elektriksel olaylar ve biyolojik birtakım durumlardan meydana geldiğini düşünürsek bir gün bu gerçek olabilir mi?

Şu an için pek mümkün görülmese de, bazı yatırımlar ve çalışmalar ile gerçekleştirilebileceği öngörülüyor.

İnsan beyni yaklaşık 100 milyar nöron içerir ve bu nöronlardan her biri, yeri geldikçe 10.000 sinaps yapabilmektedir. Ve sinapslar hareketlidir, bu akıl almayacak sayıda bir karmaşıklık demektir. Bu noktada düşünüldüğünde, şu an bilinen herhangi bir bilgisayar veya sistem bu denli karmaşık bir veri akışını karşılayacak düzeyde bir yazılıma veya donanıma sahip değildir.

Ama yapılan bazı araştırmalar ve özellikle beyin görüntüleme teknolojilerindeki gelişmeler bunun öngörülemeyen bir zaman sonra mümkün olma ihtimalinin olduğunu gösteriyor. Özellikle kuantum bilgisayarları gibi çok kısa sürelerde çok fazla işlem yapabilen cihazların zamanlı gelişmesi, bunun mümkün olabileceğini gösterir niteliktedir.

“Dikkatimizi Evren ile ilgili gerçeklere ne kadar çok çevirirsek, içimizdeki yok etme güdüsü bir o kadar azalacaktır.”
Rachel Carson