Puan Ver
Puan Ver

Bir insan hem evrimci hem de dindar olabilir mi?

Evrimi kabul etmek için dinden çıkmak zorunda mıyız?

Sonra Cevapla (1)
Takip Et

Türkiye'de evrimi kabul edip aynı zamanda müslüman olan bir çok isim var. Evrim, bilimdir. Din ise bir inanç meselesidir. Din kişiden kişiye değişir çünkü içsel bir olgudur. Subjektiftir, deney ve gözlemle kanıtlanamaz. Evrim ise kanıtlanmış bir teoridir. Birçok insan evrimi kabul ettiği takdirde dinden çıkacağını düşünür. Birçok insan ise, evrimi kendi tanrısına uydurma yolunda ilerler. Bunu yapmakta herkes özgürdür. Evrime bakarak, tanrının ihtişamlı ve uzun süren süreçler içerisinde canlılığı meydana getirmesine bakarak hayranlık da duyabilirsin, bu zamana kadar var olan türlerin %99unun yok olduğunu, evrimin başarısızlıkların tarihi olduğunu da düşünebilirsin. Bu sana(kişiye) kalmıştır.

Teşekkür Et

Dini sosyal bir olgu olarak ta kabul edersen; zorunda olmayabilirsin sanki...

Yani; din insanlar için "farz zorunluluklar" dışında, toplum içinde "yabancı olmama" durumu için de bir sosyal olgu. Bizdensin ya da bizden değilsin seçiminde kalan insanlar için farklı açıdan bir zorunluluk.

Teşekkür Et

İbrahimî dinlere mensup birinin evrimi kabul etmesi dinen caiz değildir. Din bilginleri konuyla ilgili yeni fetvalar üretmeye çalışsalar da, bu dinlerde kesin bir yaratıcı ve yaratıcının kusursuz olarak yarattığı canlılar vardır. Bu dinler bir yaratıcıdan bağımsız olarak canlılığın başlamış olabileceği fikrinin tartışılmasına dahi cevaz vermez. Çünkü dinler dogmatiktir. Hangi dine inanıyorsunuz bilmiyorum ama İslam olabileceğini düşünüp, buna göre yanıtlayacağım: İslam'da Allah'ın varlığı, birliği, sonsuzluğu inancı kesinlikle kabul edilir. Tanrı tektir, tek yaratandır, tüm bu "kainatın" ve içindeki canlıların yaratıcısı ve sahibidir, ölüm zamanını ancak o bilir ve tayin eder vs vs. Şimdi bunca şeyin sahibi ve sorumlusu olarak kabul edilen bir Allah inancı kesinken, evrim gibi bir fikri kabul etmek İSLAM'A GÖRE uygun değildir. Çünkü İslam her şeyden önce insanların Adem ve Havva adlı iki insandan türediğini söyler. Bunu kabul etmek zorundasındır, eğer Müslüman olmak niyetindeysen. Bunu kabul edersen, evrim teorisini otomatikman reddetmiş oluyorsun zaten. Ya da aşağıdaki ayetten yola çıkarak dünyanın yaratılışını kabul etmen gerekiyor. Bu ayeti doğru kabul edersen, bilimle ters düşmüş oluyorsun. İslam inancında ayetlerin bazısını kabul edip bazısını reddetmek gibi bir lüks de yok. Kur'an-ı Kerim'i her şeyiyle tam olarak bilmeli, kabul etmelisiniz ki gerçek bir Müslüman olasınız. Ama ayetlere itibar etmezseniz, zaten Müslüman sayılmazsınız. Mürted görülürsünüz ki şeriatta bunun hükümleri kanlı olabilir.

"De ki: "Siz mi yeri iki günde (iki evrede) yaratanı inkâr ediyor ve O'na ortaklar koşuyorsunuz? O, âlemlerin Rabbidir." O, dört gün içinde (dört evrede), yeryüzünde yükselen sabit dağlar yarattı, orada bolluk ve bereket meydana getirdi ve orada rızık arayanların ihtiyaçlarına uygun olarak rızıklar takdir etti. Sonra duman hâlinde bulunan göğe yöneldi; ona ve yeryüzüne, "İsteyerek veya istemeyerek gelin" dedi. İkisi de, "İsteyerek geldik" dediler. Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah'ın takdiridir."*

Teşekkür Et

Hayır inanırsanda evrimi kabül edersin ama sorun şurda başlıyor.

Evrim dolaylı yoldan mitleri geçersiz kılıyor. Tıpkı Coğrafya/Astronomi yüzünden orta çağda düz dünya ve Dünya'nın yaradılışı ilgili mitlerin yıkılması gibi.(Bu yüzden kilise eli ile insanlar idam edildi). Evrim de Yaradılış mitine burnunu sokuyor. Korkuyorlar bu yüzden. Aslında mitlerinin bir anlatıya dönüşmesi inanan sayısını değiştirmeyecektir. Nasıl coğrafya veya astronomi bilen nesiler inanmayı bırakmadıysa aynı şekilde evrimi bilen nesillerde inanmayı bırakmayacaktırlar. Fakat yalancı çobanın sözüne kimseler inanmaz. Bu yüzden de bir noktada gelir kapılarının aniden kapanmasından korkuyorlar. Yani Eğer dünyada inancından bir gelirin yoksa o zaman evrimle ilgili bir derdinde yok.

Teşekkür Et

Olamaz ya tam dine inanmıyordur yada bilimin ne dediğini anlamıyordur ayrıca bilim fiziksel olaylarla ilgilenir metafizik kavramları kanıtlaması veya yalanlaması söz konusu değildir.

Bu yüzden bilimin tanrının varlığını kanıtlamak veya yalanlamak gibi bir misyonu yoktur.

Teşekkür Et

Günümüzde hem tanrının varlığını hem de evrimi kabul eden birçok inanış vardır fakat birçoğunun kafasındaki tanrı ve evrim öyküsü bildiğimizden farklı olabiliyor temel dinlerden bahsedecek olursak zannetmiyorum sonuçta evrim bir yaratıcının olmadığını kanıtlamak adına atılmış bilimsel bir adımdır böylesine bir olguyu savunabilecek dindar bir insan olduğunu hiç sanmıyorum bu denli büyük bir çelişki içine girebilecek bir insanı dikkate alıpta dinlerlermi bundan da şüpheliyim. İyi günler ...

Teşekkür Et

“İhtiyacımız olan tek şey var: Çalışmak!”