Puan Ver
Puan Ver

Bir evren yaratma imkanımız olsaydı, yaratacağımız evrenin fizik kanunlarını önceden belirleyebilir miydik?

Bu konuda uzman sayılmam ama düşüncelerim şöyle:

Bir evren yaratacak kadar gücümüz olsaydı yarattığımız evrenin fizik kurallarını önceden belirlemek bir pastaya mum koymak kadar kolay bir şeyl olacaktı.

Bunu biraz daha açayım:

Şu an bizi etkileyen fizik kuralları sadece bu evrende var değil mi ? Tabi paralel evrenler teorisini kabul edersek sonsuz evren var ve bu evrenler hiç bir zaman aynı olmazlar.

Örnek olarak matematiksel evren i ele alalım. Matematiksel evrende her şey mantık ve matemaik üzerine kuruludur.Diyelim ku bu evrende bir gözlemci olsun ve gözlemci sadece 1 ve 0 sayılarını görsün ,matematik 1 ve 0 dan oluşutğu için bu sayılardan evreni oluşturacaktır ama öncelikle bunları görmek için gözlemciyi hesaplamalıdır.Yani görüldüğü gibi matematimsel bir evrende bizim evrenimizdeki fizik kuralları pek işlemez.Ya da başka bir paralel evrende kütleçekimi diye bir şey kütleitimi şeklinde tanımlanabilir.

“Bilim, gündelik düşüncelerimizi hassas bir şekilde düzenlemekten fazlası değildir.”